فرماندار لنگرود خبر داد:

سد لاستیکی «گالشکلام» هفته آینده آبگیری می‌شود

محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود گفت: با توجه به تاکید استاندار گیلان جهت رسیدگی به وضیعت آب زراعی مزارع در شهرستان از سد لاستیکی گالشکلام بازدید و مقرر شد عملیات آبگیری سد لاستیکی «گالشکلام»، هفته آینده آغاز شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا جلالی، فرماندار شهرستان لنگرود به همراه معاون برنامه ریزی، بخشدار مرکزی و سرپرست امورمنابع اب شهرستان لنگرود در حاشیه بازدید از ایستگاهای پمپاژ دریاکنار، گلسفید و سد لاستیکی گالشکلام گفت: با توجه به تاکید استاندار گیلان جهت رسیدگی به وضیعت آب زراعی مزارع در شهرستان از سد لاستیکی گالشکلام بازدید و مقرر شد عملیات آبگیری سد، هفته آینده آغاز شود.

وی با اشاره به اینکه میزان آبگیری سد ۴۵۰ هزارمتر مکعب آب است، اظهار کرد: ۹۰ درصد کشاورزان شهرستان لنگرود شخم زمستانه را انجام دادند.

نماینده عالی دولت در لنگرود افزود: ۴۰ درصد خزانه گیری در شهرستان انجام شده است که نه هزار و ۱۰۰ هکتار سطح کشت شالیزاری در شهرستان لنگرود را در برمی‌گیرد.

فرماندار شهرستان لنگرود ادامه داد: ۷۵۰ میلیون تومان برای برق‌رسانی پنج چاه آب اعتبار اختصاص یافته است و نیز ۲۰۰ هکتار از بحران خشکسالی جلوگیری شده است.

وی در پایان اظهار داشت: شش دستگاه پمپاژ با اختصاص یک میلیارد تومان برای تامین آب زراعی ۴۲۰ هکتار اختصاص داده شده است.

Share