استاندار خراسان رضوی:

حادثه امروز در حرم رضوی برنامه‌ریزی شده بود | ضارب دارای افکار تکفیری است

استاندار خراسان رضوی گفت: حادثه امروز در حرم رضوی و حمله به سه روحانی در صحن های حرم رضوی، اقدامی از قبل برنامه‌ریزی شده بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایرنا، یعقوبعلی نظری عصر سه شنبه در خصوص حادثه در حرم رضوی که منجر به کشته و مجروح شدن سه روحانی شده است، افزود: با توجه به تفکراتی که از ضارب روشن شده این حادثه با برنامه قبلی انجام شده ولی اینکه به تنهایی این اقدام را انجام داده یا عوامل دیگری او را همراهی کرده‌اند هنوز روشن نشده و در حال پیگیری هستیم که اخبار به زودی اطلاع‌رسانی هم می‌شود.

وی با بیان اینکه تا این لحظه طبق آخرین اطلاعات دریافتی حال دو مجروح حادثه که در بیمارستان بستری هستند، مساعد است، افزود: امیدواریم حال هر دو نفر هرچه زودتر بهبود یابد.

استاندار خراسان رضوی اظهار کرد: این موضوع محرز است که ضارب دارای افکار تکفیری و از عوامل استکباری بوده که به سه روحانی در حرم رضوی حمله کرده است و موضوع در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با توجه به امنیتی بودن موضوع و پیگیری دستگاه اطلاعاتی فعلا تا این نتیجه به دست ما رسیده که فرد اهداف خاصی را دنبال میکرده است.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه چند تن فرد مشکوک و مظنون در این رابطه در محل حادثه دستگیر شده اند، ادامه داد: هنوز اطلاعات بیشتری در خصوص این افراد به ما اعلام نشده است.

نظری درخصوص نحوه بردن سلاح سرد در داخل حرم رضوی توسط ضارب گفت: ضارب با جاسازی سلاح سرد با توجه به حجیم نبودن این سلاح موفق به به همراه بردن آن در داخل صحن حرم شده است.

در پی حمله ظهر امروز فردی با چاقو به سه روحانی در حرم رضوی یک تن بر اثر شدت جراحت جان باخت و دو فرد دیگر به شدت مصدوم شدند، فرد ضارب با تلاش مردم دستگیر و تحویل نیروهای امنیتی شده است.

Share