آشنایی با قوانین

تشریح قوانین دریافت کسری خدمت برای مشمولان

مشمولانی که سابقه ایثارگری والدین آنان به حد نصاب معافیت از خدمت سربازی نمی‌رسد، طبق ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح می‌توانند طبق شرایط و ضوابطی از کسر خدمت بهره‌مند شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، تعداد قابل توجهی از مشمولان خدمت سربازی درپی دریافت کسری از خدمت مقدس سربازی و راه قانونی برای بهره مندی از این ظرفیت هستند.

مشمولانی که سابقه ایثارگری والدین آنان به حد نصاب معافیت از خدمت سربازی نمی‌رسد، طبق ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح مورخ ۱۳۹۸/۰۲/۲۸ می‌توانند طبق شرایط و ضوابطی از کسر خدمت بهره‌مند شوند.

کسر خدمت سربازی برای ایثارگرانی است که حد نصاب معافیت یک فرزند را ندارند، لذا صدور کسری تنها برای یک فرزند قابل انجام است.

در صورتی که رزمنده‌ای در دو یا چند سازمان دارای سابقه جبهه و جانبازی است و جمع آن مدت به حد نصاب معافیت یک فرزند می‌رسد، باید هر یک از سازمان‌ها به طور مجزا مدت جبهه و جانبازی را به سازمان وظیفه عمومی منعکس کنند تا در این سازمان تجمیع شود.

در صورتی که جمع مدت جبهه و جانبازی به حد نصاب معافیت یک فرزند نرسیده و ایثارگر متقاضی بهره مندی از کسر خدمت برای فرزند خود باشد، باید هر یک از سازمان‌ها به طور مجزا برای فرزند وی کسری خدمت را صادر کنند.

به منظور مساعدت به خانواده‌هایی که فرزند ذکور دو قلو و یا چند قلو دارند در صورتی که همزمان به خدمت سربازی اعزام شوند، بنا به درخواست ایثارگر کسری خدمت قابل تقسیم بین آن‌ها است.

براساس ابلاغیه ستاد کل نیرو‌های مسلح مورخ ۱۳۹۷/۰۶/۰۳ صدور کسر خدمت فرزندان غیر غایب ایثارگران به ازای هر درصد جانبازی، هر ماه اسارت و هر ماه رزمندگی به مدت ۱۲ روز است.

خدمت کارکنان وظیفه غیربومی در مناطق امنیتی ۱۸ ماه، مناطق محروم و بد آب و هوا ۱۹ ماه و خدمت کارکنان وظیفه در مناطق عادی ۲۱ ماه است، همچنین به ازای هر فرزند به سربازان مشمول، ۳ ماه کسر خدمت شامل می‌شود.

Share