بهار سرد و برفی؛

تداوم فعالیت هوای سرد و بارانی در گیلان | بارش برف در رشت و نقاط مختلف استان

توده هوای سرد و بارانی همچنان در گیلان فعال است تا جاییکه امروز در شهر رشت نیز از دقایقی پیش شاهد بارش مخلوط برف و باران هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، کارشناس هواشناسی استان گفت: فعالیت توده هوای سرد و بارشی در گیلان ادامه خواهد داشت.

یوسف شجاعی افزود: انتظارداریم با تداوم استقرار این سامانه، هوای سرد و بارش‌ها تا پایان هفته در استان داشته ادامه داشته باشد.

وی گفت: در ارتفاعات و دامنه‌ها بارش به صورت برف خواهد بود و لازم است در این خصوص رانندگان حتما برای تردد در محور‌های کوهستانی استان زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی به همراه داشته باشند.

کارشناس هواشناسی گیلان ادامه داد: از روز جمعه انتظار داریم چند درجه‌ای دمای هوای استان افزایش پیدا کند، اما بارش‌ها همچنان تا اواسط هفته آینده به تناوب در نقاط مختلف گیلان ادامه خواهد داشت، بنابراین توصیه می‌شود در هنگام رانندگی به دلیل لغزنده بودن جاده‌ها و کاهش دید افقی حتما نکات ایمنی رعایت شود.

یوسف شجاعی تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسب وونی در ارتفاعات تالش با ۶ درجه زیر صفر سردترین و منجیل با دمای ۸ درجه سانتی گراد بالای صفر بالاترین دما را در استان داشتند.

وی گفت: در حال حاضر دمای هوای رشت مرکز استان ۵ درجه سانتی گراد و رطوبت ۹۷ درصد است.

کارشناس هواشناسی گیلان خاطر نشان کرد: دریا مواج و طوفانی است و برای فعالیت‌های مرتبط از جمله صید و صیادی و گردشگری نامناسب است.

Share