بهترین نرم افزار رادیو اینترنتی برای کامپیوتر چیست؟

پخش چندین شبکه رادیویی و بازگشت به عقب در حین پخش برنامه ها، مهمترین ویژگی استفاده از وب سایت دنیای رسانه ای فام در هنگام پخش شبکه های رادیویی می باشد.

 

ممکن است گاهی اوقات از گوش دادن به ترانه های تکراری خسته شده باشید و قصد داشته باشید که یک منبع جدید از آهنگ های جدید و غیرتکراری در اختیار داشته باشید. ممکن است فکر کنید که اگر یک نرم افزار روی گوشی خود نصب کنید، این راحت ترین کار برای رسیدن به هدفتان خواهد بود. یا اینکه به این فکر بیفتید که یک سری به کانال های ماهواره ای بزنید. ولی ما در اینجا راهکاری را به شما خواهیم آموخت که نه دردسر نصب نرم افزار را متحمل شوید و نه نیاز به جستجوی کانال های ماهواره ای داشته باشید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

آیا دریافت رادیو از طریق اینترنت امکان پذیر است؟

در پاسخ به این سوال که آیا امکان دریافت رادیو از طریق اینترنت وجود دارد یا خیر باید بگوییم که بله امکان پذیر است. حتما برای شما هم پیش آمده است که به دنبال پخش زنده رادیو آوا باشید یا بخواهید از امکان رادیو در تلفن همراه خود استفاده کنید. برای اینکار وارد منو می شوید و آیکون رادیو را انتخاب می کنید. ولی صدایی پخش نمی شود و شما با این پیام هشدار مواجه می شوید که حتما باید هدفون را به گوشی متصل کنید ولی شما در حال حاضر هدفون در اختیار ندارید. در اینجاست که این نیاز را پیدا می کنید که به دنبال راهی باشید تا بتوانید بدون نیاز به هندزفری یا هدفون به رادیو گوش فرا دهید.

راه حلی که ما در اینجا به شما پیشنهاد می دهیم این است که از سایت های اینترنتی پخش کانال های رادیویی استفاده کنید. صدا و سیما چندسالی است که این امکان را در اختیار تعدادی از سایت های دارای مجوز قرار داده است که بتوانند کانال های رادیویی را بر بستر اینترنت در اختیار کاربران قرار دهند.

کانال رادیویی پخش موسیقی؟

یکی از پربیننده ترین کانال هایی رادیویی که مخاطبان زیادی دارد، رادیو آوا می باشد. این کانال رادیویی از این حیث دارای مخاطبان زیادی است که در طول شبانه روز به پخش ترانه و موسیقی می پردازد.

فرقی ندارد موسیقی باکلام باشد یا بی کلام. به هر حال در این کانال رادیویی گستره وسیعی از موسیقی پخش می شود که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد: موسیقی باکلام و بی‌کلام محلی، موسیقی پاپ (باکلام و بی‌کلام)، موسیقی کلاسیک غربی، موسیقی فیلم، موسیقی ملل، تکنوازان و ساز و آواز کامل ایرانی. در کل تقریبا نود درصد کل قطعات، موسیقی ایرانی و ده درصد  موسیقی غربی.

این رادیو دارای ویژگی‌های منحصر به فردی است که می‌تواند سهم مخاطبان و شنوندگان خود را در عرصه رسانه‌ای حفظ کند. این کانال رادیویی به طور مرتب، موسیقی باکلام و گاه نیز موسیقی بی‌‌کلام یا تکنوازی سازهای مختلف را در دستگاه‌ها و ردیف‌های گوناگون موسیقی‌ ایرانی پخش می‌کند. اشعار‌ و سرودهای ‌این رادیو آنلاین ، از محتوای خوبی برخوردارند، به همین دلیل نیز موسیقی‌ این رادیو «موسیقی پاک» نامگذاری شده است.

اگر بخواهیم کمی جزئی تر در مورد آن صحبت کنیم، گفتنیست که یکی از شبکه‌های رادیویی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است که در سال ۱۳۸۷ تأسیس شده‌است. برنامه های آن در شبانه‌روز شامل ۴ برنامه، یا ۴ باکس چهار ساعته است که عبارتند از: بخش سحرگاهی (۲ تا ۶ صبح) – بخش صبحگاهی (۶ تا ۱۰ صبح)  -بخش نیمروزی (۱۰ تا ۱۴)  -بخش عصرگاهی (۱۴ تا ۱۸)  -بخش شامگاهی (۱۸ تا ۲۲)  -بخش شبانگاهی (۲۲ تا ۲ بامداد)

 

آیا نیاز به نصب نرم افزار وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که خیر. برای دریافت این کانال رادیویی نیاز به نصب هیچ نرم افزاری وجود ندارد و تنها کافیست که شما به اینترنت متصل باشید. با وارد کردن آدرس fam.ir  در مرورگر خود، در بخش رادیو میتوانید به کانال های رادیویی دسترسی داشته باشید. در واقع  پخش رادیو آوا زنده در این وب سایت امکان پذیر است و کاربران میتوانند به صورت رایگان به این کانال پرمخاطب دسترسی داشته باشید.

دسترسی به  رادیو برای کامپیوتر بدون نیاز به اینترنت امکان پذیر است؟

در این سیستم دسترسی به رادیو از طریق کامپیوتر بدون نیاز به اینترنت امکان پذیر نیست. چراکه کانال های رادیویی در این رسانه از طریق اینترنت و وب در دسترس قرار می گیرند و کاربر در ابتدا می بایست دسترسی خود را اینترنت را برقرار سازد و سپس وارد وب سایت شده و کانال رادیویی خود را انتخاب کند و وارد صفحه مورد نظر شود.

مهمترین مزیت دسترسی به کانال رادیویی از طریق سایت؟

گاهی پیش میاید که بخواهید بین برنامه های چند شبکه رادیویی یکی را انتخاب کنید. ولی برای مقایسه کردن بین برنامه کانال های مختلف در رادیوی ماشین، ابتدا می بایست وارد فرکانس آن کانل شده و چند ثانیه ای به محتوای آن گوش فرا دهید و سپس وارد کانال دیگر شده و به مقایسه محتواها بپردازید. در روشی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، دیگر نیازی به این کار نیست و شما در لحظه می توانید چندین کانال رادیویی را باز کنید و بین صفحات حرکت کنید. نکته جالب دیگر اینکه می توانید به چند دقیقه قبل برگردید و برنامه ای که از دست دادید را گوش کنید. در کل امکان پخش چندین شبکه رادیویی و بازگشت به عقب در حین پخش برنامه ها، مهمترین ویژگی استفاده از وب سایت دنیای رسانه ای فام در هنگام پخش شبکه های رادیویی می باشد.

Share