در حاشیه ۷ جلسه متوالی غیبب برخی اعضای شورا در جلسات؛

انتظار عموم مردم آستارا از شورای حل اختلاف استانداری گیلان چیست؟

آنچه مردم آستارا امروز از شورای حل اختلاف استانداری گیلان انتظار دارند اجرای کامل قانون ماده ۹۲ و ۹۴ تشکیلات و وظایف شوراها می‌باشد تا دیگر بر مبانی مردمسالاری دینی ضربه‌ای وارد نشود و به خواسته اکثریت مردم احترام گذاشته شود. 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آنچه این روزها در آستارا می‌گذرد اتفاقاتی که در ذهن مردم شریف این شهر را درگیر نموده است.

شهردار آستارا در روند قانونی و مردم سالارانه در جلسه مورخ ۸ آذر ۱۴۰۰ توسط اعضای شورای اسلامی شهر انتخاب گردید، پس از آن با اقدامات مراحل قانونی منجر به بررسی و تایید توسط وزارت کشور و صدور حکم در تاریخ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ توسط استاندار محترم گیلان گردیده است.


اما متاسفانه اقلیتی از اعضاء شورا به دلایل نامعلوم در جلسات شورا از تاریخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ شرکت نمی‌کنند و این‌ عدم شرکت باعث متضرر شدن شهر آستارا و شهروندان و بهم ریختن در نظم و انسجام شهرداری آستارا گردیده است، آنچه مردم آستارا امروز از شورای حل اختلاف استانداری گیلان انتظار دارند اجرای کامل قانون ماده ۹۲ و ۹۴ تشکیلات و وظایف شوراها می‌باشد تا دیگر بر مبانی مردمسالاری دینی ضربه‌ای وارد نشود و به خواسته اکثریت مردم احترام گذاشته شود.

از این رو دیگر صبر مردم و کارکنان شهرداری آستارا، که این اختلاف به آن‌ها و شهرشان آسیب جدی وارد نموده است، به پایان رسد و می‌باید به نفع مردم حل گردد و برابر قانون با اعضای متخلف که باعث بدبینی به نظام شده است برخورد صورت پذیرد، تا شهردار آستارا در آرامش و ثبات مدیریتی، خدمت صادقانه خود را به مردم شهر آغاز نماید.

آنچه موجب نگرانی است و باعث دلسردی میگردد، اعمال سلیقه‌ای و فراقانونی است، که انتظار می‌رود هیات رسیدگی به اختلافات برابر قانون اقدامات لازم را صورت دهد.

اقلیت عضو شورای مذکور تاکنون ۷ جلسه متوالی در جلسات حاضر نشده‌اند و این آسیب متوجه مردم شهر و سیستم مدیریت شهری گردیده است، نامبردگان نه تنها در جلسه شرکت نمی‌کنند و به قوانین حاکم و رای اکثریت‌مردم احترام نمی‌گذارند، اصرار به استعفای شهردار دارند، که با فرایند کاملا قانونی انتخاب و انتصاب شده است.

این رفتار غیر عرف و قانونی ایشان، نه تنها جای تامل و تعجب دارد، بلکه‌عدم گردن نهادن به قوانین حاکم جای تاسف نیز دارد، کسانی که باید حامی منافع مردم و شهر باشند، اقدام به گرو کشی و ضرر به شهروندان و شهر را دارند.

امید است با تصمیم درست مردم شریف آستارا و شهروندان آن شهر از این بحران خارج شوند.

Share