مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت مطرح کرد؛

افزایش مشکلات رفتاری و اختلالات در حوزه روانشناختی در دوران غیرحضوری بودن مدارس

پورکاظمی گفت: مشکلات رفتاری، اختلالات در حوزه روانشناختی برای دانش آموزان در این مدت زیاد بود و گزارش‌هایی از مراجعه دانش آموزان به روانشناسان را دریافت کردیم.

 اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد پور کاظمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت در گفتگو با دیارمیرزا با اشاره به اینکه تصمیم ستاد ملی کرونا بر بازگشایی مدارس در کل کشور بوده، گفت: برای عملی شدن این تصمیم نیازمند همکاری اولیا و دانش آموزان هستیم.

پور کاظمی با بیان این مطلب که در دو سال گذشته با همه گیری کرونا آموزش‌ها به صورت مجازی صورت گرفت، افزود: آموزش‌ها در شبکه شاد انجام می‌شد و علی‌رغم اینکه تا قبل از کرونا اکثر مدارس اعلام می‌کردند که فضای آموزشی کلاس‌ها هوشمندسازی است اما عملا هیچ مدرسه‌ای در حوزه ناحیه ۲ با اطمینان می‌توانم بگویم که از تجهیزات هوشمندسازی استفاده نمی‌کردند.

وی ادامه داد: با شروع آموزش مجازی، مدارس به صورت صد درصدی از فضای هوشمند استفاده می‌کنند و مدارسی که هوشمند نبودند با کمک‌های مختلف از جمله کمک خیرین به دانش آموزان بی‌بضاعت مورد حمایت بیشتر در تهیه گوشی و تبلت قرار گرفتند.

پور کاظمی در مورد آموزش‌های مجازی نیز گفت: در آموزش‌های مجازی معلمین وقت و زمان‌های شخصی خود را صرف آموزش از راه دور میکردند و حتی از هزینه‌های شخصی مانند خرید اینترنت برای بالا بردن کیفیت آموزش انجام می‌دادند و از طرف دیگر اولیا دانش آموزان نیز بسیار در آموزش راه دور و شرکت در کلاس‌ها و هدایت دانش آموزان به ما کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه ۲۵ ماه به صورت غیر حصوری آموزش‌ها انجام شد، اظهار داشت: متاسفانه باهمه همکاری‌هایی که از جانب اولیا و مربیان در برگزاری آموزش مجازی صورت گرفت اما تربیت دانش آموزان عقب افتادند و فقط تعلیم صورت گرفت.

وی ادامه داد: مشکلات رفتاری، اختلالات در حوزه روانشناختی برای دانش آموزان در این مدت زیاد بود و گزارش‌هایی از مراجعه دانش آموزان به روانشناسان را دریافت کردیم.

پورکاظمی با بیان اشاره به نظم و انضباط زندگی روزانه مردم و دانش آموزان در ورود و خروج به مدارس  گفت: با توجه به این مشکلات که با برگزاری آموزش مجازی در حوزه تربیتی رخ داد ابتدا تصمیم به واکسیناسیون همکاران گرفته شود که در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد از همکاران در ناحیه ۲ رشت واکسیناسیون شدند و دانش آموزان نیز در تزریق دز اول از سن ۹ تا ۱۸ سال بالای ۹۰ درصد صورت گرفته است.

پورکاظمی در ادامه به بازگشایی مدارس و بخشنامه ارسالی به مدارس اشاره کرد و گفت: در جامعه‌ای که بالای ۸۰ درصد ازافراد واکسینه می‌شود شرایط حضور در مدارس عادی می‌شود.

وی یادآور شد: برای بازگشایی مدارس جلسات متعددی برگزار شد، مصوبه ستاد کرونا شهرستان بازگشایی مدارس بود اما اولویت برای ما سلامت دانش آموزان است در بخشنامه ارسالی فاصله‌گذاری حذف شده اما حضور با ماسک و تهویه هوا یعنی باز بودن پنجره و درب کلاس‌ها الزامی است.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ رشت ادامه داد: شرایط آموزش به قبل از کرونا برگشت و دروس اصلی باید حضوری تدریس شود. برای دانش آموزش که مشکلات زمینه‌ای دارند و یا کرونا گرفتند از محیط شاد برای آموزش استفاده خواهد شد.

پور کاظمی افزود: به همه مدیران ابلاغ شده است که آموزش‌ها را جذاب برگزار کنند و در حوزه فنی و حرفه‌ای و کاردانش استقبال حضوری بیشتر از نظری بود.

وی با اشاره به اینکه حوزه سلامت خط قرمز ما است گفت: به اولیا اطمینان میدهیم که سلامت دانش آموز از همه چیز برای ما مهم‌تر است.

گفتنی است، ناحیه دو رشت ۵۵ هزار دانش آموز و ۳۳۰ مدرسه دولتی و غیر دولتی دارد.

Share