رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک خبر داد؛

پیاده راه فرهنگی رشت را گسترش می دهیم | ماشین‌های برقی رشت قابل تعمیر نیستند

مسعود عباس نژاد با تاکید بر اینکه با آگاهی نسبت به مشکلات شهر رشت به ویژه مشکلات ترافیکی وارد شورا شدم، گفت: در خیلی از نقاط دنیا مراکز شهر پیاده راه شده است و مردم کاملا با این مسئله کنار امدند تا برای رسیدن به مرکز شهر پیاده روی کنند.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر رشت با اشاره به برگزاری اولین همایش ملی حمل و نقل و ترافیک شهری در رشت اظهار کرد: این همایش با محورهای سیستمهای حمل و تقل هوشمند، حمل نقل همگانی و غیر موتوری، زیر ساخت و تاسیسات شهری، حمل و نقل و توسعه پایدار، ایمنی و مهندسی ترافیک، برنامه ریزی حمل و نقل، اقتصاد حمل و نقل و طراحی شهری برگزار می‌شود.

مسعود عباس نژاد با تاکید بر اینکه با آگاهی نسبت به مشکلات شهر رشت به ویژه مشکلات ترافیکی وارد شورا شدم، گفت: از همان ابتدای شورا سعی کردیم که از نخبگان برای رفع مشکلات شهری استفاده کنیم و به همین منظور فراخوان اولین همایش حمل و نقل و ترافیک صورت گرفت تا از صاحب نظران در عرصه ترافیک شهر رشت برای رفع این مشکل یاری بگیریم.

این عضو شورا افزود: برای این همایش از ۲ ماه گذشته شروع به کار کردیم و اگر یک خروجی از این همایش بگیریم قطعا دستاورد بزرگی است.

وی با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از خیابان‌های رشت سنتی است، گفت: تمام سعی ما این است که اگر طرحی می‌خواهد انجام شود به صورت علمی و مطالعاتی باشد زیرا مشکلات ترافیکی بهم گره خورده است، مثلا یک ثانیه چراغ قرمز را اگر در یکی از چهار راه‌ها افزایش یا کم شود چند خیابان تحت تاثیر قرار میگیرد.

عباس نژاد ادامه داد: ساختمان‌هایی در گذشته مسکونی بودند بدون اینکه مسئله پارکینگ آن را در نظر بگیرند به تجاری و پزشکی تبدیل شدند.

وی در مورد در مورد آسفالت شهر رشت نیز گفت: متاسفانه آسفالت‌های انجام شد بر مبنای علمی صورت نمیگیرد در حالی که درجه آسفالت رشت با شهر گرمسیر تفاوت دارد.

عضو شورای شهر رشت با ابراز امیدواری از اینکه در شورای ششم شهر رشت گامی مفیدی در حمل و نقل و ترافیک برداشته شود، تصریح کرد: دبیرخانه این همایش بعد از اتمام آن بسته نخواهد شد و منتظر طرح‌ها و ایده‌های متتخصین هستیم.

عباس نژاد با اشاره به اینکه در نظر داریم پیاده راه فرهنگی را گسترش دهیم گفت: در خیلی از نقاط دنیا مراکز شهر پیاده راه شده است و مردم کاملا با این مسئله کنار امدند تا برای رسیدن به مرکز شهر پیاده روی کنند.

وی در مورد ماشین‌های برقی در پیاده راه فرهنگی نیز اظهار کرد: این ماشین‌ها وارداتی بود و متاسفانه قطعات آن قابل تعمیر نیست و حالا هم همه اجزای آن از بین رفته است و چیزی برای تعمیر نمانده است.

تاکید بر نگاهی علمی برای رفع مشکلات

هادی رمضانی دیگر عضو شورای شهر رشت در این نشست خبری گفت: رمز موفیقت در کارهای مدیریتی ارتباط با دانشگاهیان است زیرا نگاه علمی به موصوعات خیلی از مشکلات را رفع میکند.

ابن عضو شورا با اشاره به اینکه برای اسفالت از منابع کشور استفاده می‌شود گفت: اینها سرمایه‌های ملی هستند و نباید سرمایه ملی را هدر بدهیم.

رمضانی یادآور شد: همانطور که ما در اجرای پروژه‌ها باید دقت کنیم مردم نیز با مقررات را رعایت کنند.

Share