سرپرست معاونت بهره برداری شرکت برق منطقه ای گیلان خبر داد:

آغاز عملیات اجرایی افزایش ظرفیت پست رشت شمالی

با هدف افزایش ظرفیت بارگیری، اصلاح افت ولتاژ و جلوگیری از اعمال محدودیت، ظرفیت بخش انتقال پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت رشت شمالی در استان گیلان افزایش می یابد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن قنبرزاده با اعلام این مطلب گفت: پروژه افزایش ظرفیت پست رشت شمالی در در راستای شناسایی، امکان‌سنجی و ارائه الگو به ‌منظور جابجایی تجهیزات در جهت بهره‌وری اقتصادی، بهمن ماه سال قبل آغاز شد.

وی افزود: در اجرای این پروژه با اضافه شدن ۱ دستگاه ترانسفورماتور ۱۲۵ مگاولت آمپر به ۲ ترانسفورماتور موجود پست به ظرفیت ۳۲۰ مگاولت آمپر در محل پست ۲۳۰/۶۳ کیلوولت پست رشت شمالی با استفاده از امکانات موجود شرکت برق منطقه‌ای گیلان، ظرفیت توان الکتریکی در این پست به میزان ۳۹ درصد افزایش می یابد.

قنبرزاده گفت: عملیات اجرایی این پروژه شامل نصب بریکر و سکسیونر ۲۳۰ صورت پذیرفته است. همچنین  اجرای فونداسیون ترانسفورماتور، بریکر، CT، CVT ،پایه مقره اتکائی ۲۳۰ کیلوولت، پایه سرکابل ۶۳ کیلوولت به همراه اجرای کامل سیستم ارت اجرا شده است.

گفتنی است که این طرح با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال و با استفاده حداکثری از تجهیزات ساخت داخل انجام می شود. پیش بینی می شود در اردیبهشت ماه سال جاری این پروژه به اتمام رسیده و به بهره برداری برسد.

Share