مدیرکل هواشناسی خبر داد؛

کاهش ۸ درجه ای دمای هوای گیلان | احتمال بارش مخلوط برف و باران

مدیرکل هواشناسی، با بیان اینکه از ظهر فردا فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در استان آغاز می شود، گفت: وزش باد شمالی، بارندگی رگباری و شدید، کاهش چهار تا هشت درجه ای متوسط دمای هوا و مه آلودگی از پدیده های مورد انتظار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود همراه با وزش باد جنوبی دانست و اظهار کرد: حیران با ۹ درجه سلسیوس و رودبار با ۱۸ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است، افزود: شرایط برای وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها و گرد و غبار و مه تا شنبه مهیاست.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از نفوذ تدریجی جریانات ناپایدار به منطقه خبر داد و تصریح کرد: طی عصر و شب امروز در برخی از مناطق شاهد بارندگی و وزش باد تا اواسط هفته آینده خواهیم بود.

دادرس، با بیان اینکه از ظهر فردا فعالیت سامانه بارشی و کاهش دما در استان آغاز می شود، گفت: وزش باد شمالی، بارندگی رگباری و شدید، کاهش چهار تا هشت درجه ای متوسط دمای هوا و مه آلودگی از پدیده های مورد انتظار است.

وی از بارش برف و کولاک یا مخلوط برف و باران در ارتفاعات تا یکشنبه خبر داد و اضافه کرد: رعد و برق و تگرگ، آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه ها، خسارت به محصولات کشاورزی، خسارت به سازه ها طی فردا و پس فردا پیش بینی می شود.

Share