کاربرد ورق گالوانیزه و ساندویچ پانل در صنعت ساختمان

ساندویچ پانل نوعی جدید از دیوار و سقف های مدرن است که به جای مصالح قدیمی مانند سیمان و آجر از آن استفاده می شود و در دو نوع دیواری و سقفی تولید می گردند.

دنیای ساختمان سازی روز به روز در حال تغییر و پیشرفت است. بشر در ابتدا با کلوخ و گل و چوب خانه می ساخت و زمان زیادی را هم صرف آن می کرد اما رفته رفته با پیشرفت صنعت، روند ساختمان سازی بسیار ایمن تر و سریع تر شد و حتی امروزه با خانه های پیش ساخته در عرض چند روز می توان ساختمان هایی بزرگ ساخت. در تمام دنیا شرکت هایی تاسیس شده اند که در این زمینه فعالیت فعالیت دارند. ساندویچ پانل ها، کانکس ها و ورق گالوانیزه از جمله چیزهایی هستند که در ساختمان سازی بسیار استفاده می شوند و ما می خواهیم شما را با آن ها آشنا کنیم.

ساندویچ پانل چیست؟

ساندویچ پانل نوعی جدید از دیوار و سقف های مدرن است که به جای مصالح قدیمی مانند سیمان و آجر از آن استفاده می شود و در دو نوع دیواری و سقفی تولید می گردند. ساخت ساندویچ پانل ها به این گونه است که یه لایه فوم را در میان ورق فلزی قرار میدهند و به این صورت صفحات ساندویچ پانل شکل می گیرد. البته ممکن است تعداد لایه های ورق فلزی تنها یک عدد باشد و فوم از یک سمت کاملا نمایان باشد. ورق های فلزی و فوم های به کار رفته انواع مختلفی دارند. و برای جاهای مختلف کاربرد مخصوص خود را دارند.

انواع ساندویچ پانل سقفی

پانل سقفی پنج گام

ویژگی اصلی ساندویچ پانا سقفی پنج گام استحکام بالا و آب بندی بسیار عالی می باشد


پانل سقفی آلومینیوم

ویژگی اصلی این ساندویچ پانل زیبایی و منعطف بودن است و می توان آن را به دور اشیاء مختلف پیچاند.

پانل سقفی گالوانیزه

ویژگی اصلی ساندویچ پانل سقفی گالوانیزه ضد زنگ بودن و مقاومت بالای آن در مقابل رطوبت است.

کانکس ها، خانه متحرک

کانکس ها را حتما در جاهای مختلف دیده اید. مزیت بسیار خوب کانکس ها قابل حمل بودن آن هاست. کانکس ها در اندازه ها و با امکانات مختلفی ساخته می شوند. برخی از کانکس ها تقریبا تفاوتی با خانه های لوکس ندارند و برخی نیز تنها یک اتاقک ساده هستند که بیشتر جهت نگهبانی استفاده می گردند.

ویژگی های کانکس خوب چیست؟

از آنجایی که کانکس ها حمل می شوند باید دارای استحکام بالایی نیز باشند. زیر سازی و شاسی بایستی از استحکام بالایی برخوردار باشد تا در هنگام حمل و تحت فشار قرار گرفتن دچار تغییر حالت نشود. همچنین به کار بردن تجهیزات مناسب و استفاده از متریال با کیفیت نیز در کیفیت کانکس از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع کانکس

 

ویلایی

این نوع از کانکس ها در سایز های بزرگی ساخته می شوند و حتی در مواردی نیاز است به فوندانسیون نیسز متصل شود.

فانتزی

این نوع از کانکس ها از کانکس های لاکچری محسوب می شوند و دارای امکانات فراوان و ظاهری بروز هستند.

اداری

برای شاغلانی مثل مهندسین و سازنده های ساختمان که مکانی ثابت ندارند بهترین گزینه استفاده از کانکس اداری می باشد.

کلبه ای

از این نوع کانکس معمولا در جاهایی مثل باغ که مالک نمی خواهد ساختمان بسازد و یا نیاز سریع به سرپناه دارد استفاده  می گردد

مطبوعات

این نوع کانکس ها را بیشت در دکه ها مشاهده کرده اید که روزنامه و مجلات عرضه می کنند.

مونتاژ در محل

معمولا کانکس های مونتاژ در محل خیلی بزرگ هستند و نمیتوان آن ها را به صورت سر هم شده جا به جا کرد. به همین دلیل قطعات آن ها را به صورت جداگانه جا به جا و در محل مونتاژ می کنند.

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه را می توان تقریبا جزیی اصلی از اکثر سازه های پیش ساخته دانست. این ورق به دلیل خاصیت ضد زنگ بودن بسیار مورد استفاده در کانکس ها و ساندویچ پانل ها می باشد.

ورق گالوانیزه در واقع ورقه ای آهنی است که بر روی آن پوششی از فلز روی کشیده شده است. این پوشش مانع از بروز پوسیدگی آهن می گردد و گزینه ای ایده آل برای مناطق مرطوب می باشد.

کبیر پانل، تولید کننده انواع سازه های پیش ساخته

مجموعه کبیرپانل سازنده انواع ساندویچ پنل های سقفی، دیواری، فلاشینگ و همچنین کانکس و انواع فوم عایق می باشد. این مجموعه با به کار گیری جدید ترین دستگاه های صنعتی تا کنون در این زمینه به موفقیت های بزرگی دست پیدا کرده است و همواره پیشگام در تولید سازه های پیش ساخته بوده است. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه کبیرپانل تماس حاصل نمایید.

https://panelkala.org

 ۰۲۱۲۶۷۶۰۶۲۶

 ۰۲۱۲۶۷۶۰۲۰۸

 ۰۹۱۲۸۴۸۱۴۴۹

 ۰۹۱۲۱۲۰۴۴۴۶

 ۰۹۱۲۹۵۳۰۸۳۸

Share