مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گیلان بیان کرد:

پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها باید پیوست فرهنگی و زیست محیطی داشته باشد

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گیلان روز چهارشنبه در همایش شهرداران شرق گیلان در رودسر گفت: پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها باید پیوست فرهنگی و زیست محیطی داشته باشد، اما باید تلاش شود اصل هویت شهرها که بیشتر تاریخی است زیر سوال نرود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گیلان روز چهارشنبه در همایش شهرداران شرق گیلان در رودسر گفت: پروژه‌های عمرانی شهرداری‌ها باید پیوست فرهنگی و زیست محیطی داشته باشد، اما باید تلاش شود اصل هویت شهرها که بیشتر تاریخی است زیر سوال نرود.

مسعود کاظمی افزود: خروجی که از آن حاصل خواهد شد جذب و تولید ثروت خواهد بود.

وی لزوم توجه و اهتمام جدی به پروژه‌های باز آفرینی را از سوی شهرداران مورد تاکید قرار داد و اظهار کرد: در بحث باز آفرینی شهری امسال ۵هزار میلیارد تومان در سطح کشور اعتبار اختصاص داده شد که از این میزان ۲هزار میلیارد تومان آن به استان فارس اختصاص داده شد و این برای گیلان ما خوشایند نیست که نتوانستیم در جذب این بودجه موفق عمل کنیم.

کاظمی اضافه کرد: برای دستیابی به این اعتبارات شهرداران باید از ظرفیت مدیران بالا دستی بویژه نمایندگان مجلس استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود لزوم فعال‌سازی توسعه گردشگری در شهرهای شرق گیلان بویژه آستانه اشرفیه را مورد تاکید قرار داد و افزود: مطمئنا با فعال‌سازی توسعه گردشگری در این شهرستان و نیز بخش کیاشهر که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند می‌توانیم میزبان گردشگران فراوانی از همه شهرهای ایران باشیم.

مدیر کل دفتر شهری و شوراهای استانداری گیلان داشتن شهری زیبا و پویا را مستلزم جذب سرمایه‌گذاری دانست و گفت: از شهرداران انتظار داریم از همه توان و ظرفیت خود برای تحقق این امر بکارگیری کنند.

وی در خاتمه سخنان خود طرح تفکیک زباله از مبدا را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: طرح تفکیک زباله از مبدا باید نمود عینی داشته باشد.

رییس شورای اسلامی شهر رودسر هم در این همایش بر لزوم انعطاف‌پذیری و ایجاد سازو کارهای مناسب از سوی مسئولان برای اجرای طرح‌های جامع و تفصیلی تاکید کرد و گفت: مطمئنا این فرایند کمک خواهد کرد تا شهرداران در بحث پرداخت‌ها و خدمات شهری با مشکل مواجه نشوند.

اسماعیل صفری افزود: انعطاف‌پذیری با نگاه کارشناسانه به اموری شهری و اعطای اختیارات بطور قطع می‌تواند شهرداری‌ها را هم از جهت خودکفایی و هم در اداره شهر در حوزه پرداخت‌ها کمک شایانی نماید.

همایش شهرداران شهرهای شرق گیلان روز چهارشنبه به میزبانی شهرداری رودسر در سالن شهید آوینی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رودسر برگزار شد.

Share