مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گیلان مطرح کرد؛

پاداش کسری خدمت برای همکاری در تهیه دانشنامه دفاع مقدس گیلان

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: افرادی که برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس گیلان با این مجموعه همکاری کنند کسری خدمت ۳ الی ۹ ماه می‌گیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از مهر، حسن حبیبی پیش از ظهر دوشنبه در آئین رونمایی از ۱۶ عنوان کتاب چاپی به همراه ۲۰ عنوان کتاب صوتی با بیان اینکه ملت‌ها در قالب وقایع تاریخی و ملی و مذهبی بها پیدا می‌کنند، اظهار کرد: ایران اسلامی در پرتو فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین (ع) در دوران دفاع مقدس تثبیت پیدا کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه انتقال فرهنگ ایثار و شهادت دغدغه همه هنرمندان و نویسندگان است، افزود: اصحاب قلم و رسانه باید با ابزار هنرمندانه فرهنگ دوران دفاع مقدس را به نسل جوان انتقال دهند.

وی مدیریت جهادی، سبک زندگی ایرانی اسلامی، خودباوری، مدیریت اقتصادی را از جمله دستاوردهای دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: عامل پیروزی انقلاب اسلامی در دوران جنگ تحمیلی، مقاومت و پای کار بودن مردم بود و امروز نیز باید با ظرفیت مردمی مشکلات را حل کنیم.

حبیبی با بیان اینکه حفاظت از دستاوردهای دوران دفاع مقدس از وظایف این مجموعه است، تصریح کرد: نشر و تولید کتاب با بهره مندی از ظرفیت هنرمندان و محققین باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه تا امروز بیش از هفت هزار کتاب در حوزه دفاع مقدس به چاپ رسیده است، تصریح کرد: آثار فاخر نویسندگان گیلانی در حوزه‌های مختلف در جشنواره‌های ملی می‌درخشد.

وی بیان کرد: ایران اسلامی سرشار از اسطوره‌های واقعی در سطح ملی است و باید از تجارب و خاطرات پیشکسوتان عرصه دفاع مقدس آثاری تهیه شود و در اختیار آیندگان قرار گیرد.

حبیبی در حوزه دانش و پژوهش درس معارف دفاع مقدس جز دروس انتخابی دانشگاه‌ها است و در تمام مراکز دانشگاهی کشور و استان تدریس می‌شود، ادامه داد: افرادی که برای تهیه دانشنامه دفاع مقدس گیلان با این مجموعه همکاری کنند، کسری خدمت ۳ الی ۹ ماه می‌گیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه ۱۶۵ عنوان کتاب در این استان در بخش دفاع مقدس نوشته شده است، گفت: رسانه‌ها در حوزه جهاد تبیین رسالتی عظیم دارند و امیدواریم همه ما در این حوزه به رسالت خود عمل کنیم.

پاداش کسری خدمت برای همکاری در تهیه دانشنامه دفاع مقدس گیلان

چاپ ۴۵ عنوان کتاب دفاع مقدس در سال ۱۴۰۰

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه کتاب در دین اسلام ارزشمند است، بیان کرد: یکی از مأموریت‌های اصلی ما ترویج کتابخوانی است و وظیفه تولید را برعهده داریم.

اسماعیل محمدپور با اشاره به رونمایی از ۱۶ عنوان کتاب چاپی و ۲۰ عنوان کتاب صوتی، بیان کرد: بنیاد حفظ آثار امسال ۴۵ عنوان کتاب را به چاپ رسانده و عموم کتاب‌ها در حوزه خاطرات دفاع مقدس است.

Share