وزیر بهداشت اعلام کرد:

وضعیت اُمیکرون در هفته آینده بهتر می‌شود | ۹۲ درصد مردم واکسن تزریق کرده‌اند

وزیر بهداشت گفت: با توجه هجمه گسترده کرونا در دنیا اما به واسطه آمار واکسیناسیون بالا در ایران این بیماری کنترل شده و انتظار می رود که در هفته های آینده وضعیت بیماری بهتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز در بدو ورود به استان بوشهر در خصوص وضعیت واکسیناسیون در کشور اظهار داشت: تاکنون ۹۲ درصد مردم دوز اول، ۸۵ درصد دوز دوم و ۳۵ درصد سه دوز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند که فکر نمی‌کردیم الان به این آمار برسیم.

وی افزود: با توجه هجمه گسترده کرونا در دنیا اما به واسطه آمار واکسیناسیون بالا در ایران این بیماری کنترل شده و انتظار می‌رود که در هفته‌های آینده وضعیت بیماری بهتر خواهد شد.

عین الهی تصریح کرد: در مراکز درمانی کمبود دارو و امکانات نداریم و شدت ورود بیماران سرپایی به بیمارستان‌ها کمتر شده و بیشتر بیماران در مرحله بستری هستند.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا سه موج دارد، تاکید کرد: موج اول بیماران سرپایی، موج دوم بیماران بستری و موج سوم مرگ و میر است و بنظر می‌رسد موج اول و دوم طی شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق مصوبه دیروز ستاد کرونا با حضور رئیس جمهور، ایام نوروز مثل سال‌های گذشته محدودیت نخواهیم داشت اما معیار واکیانسیون بسیار مهم است و افرادی که قصد سفر دارند، باید حتما سه دوز واکسن را تزریق کنند.

Share