جزئیات نامه ۵۵ نفر از نمایندگان برای لغو بررسی طرح فضای مجازی در کمیسیون مشترک

مصوبه طرح صیانت باطل اعلام شد | تذکر معاونت قوانین مجلس به رضا تقی پور

جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در حساب کاربری توئیتر خود درخصوص تصویب کلیات طرح صیانت، نوشت:‏ همانطور که در لایو گفتم کلیات جلسه امروز مورد بحث و مناقشه بود و طبق نامه معاونت قوانین مجلس، رای‌گیری امروز از لحاظ قانونی دارای ایراد و قابل پذیرش نیست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا؛ جلال رشیدی کوچی نماینده مردم مرودشت در حساب کاربری توئیتر خود با ارائه نامه معاونت قوانین مجلس درخصوص تصویب کلیات طرح صیانت، نوشت:‏ همانطور که در لایو گفتم کلیات جلسه امروز مورد بحث و مناقشه بود و طبق نامه معاونت قوانین مجلس، رای‌گیری امروز از لحاظ قانونی دارای ایراد و قابل پذیرش نیست.

گفتنی است که اعضای کمیسیون طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی در جلسه امروز کمیسیون با ۱۸ رای موافق کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

جلال رشیدی کوچی در گفت‌وگو با خانه ‌ملت با اشاره به تصویب کلیات طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون مشترک، گفت: با توجه به دغدغه مردم به همراه تعدادی از نمایندگان به استناد تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آیین نامه داخلی مجلس درخواست کردیم که بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی به صحن علنی واگذار و از اختار کمیسیون مشترک خارج شود.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس افزود: تاکنون بیش از ۵۵ نفر از نمایندگان این نامه را امضا کردند، این نامه تقدیم هیات رئیسه مجلس خواهد شد و پس از رأی‌گیری مشخص می‌شود که بررسی طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در صحن انجام خواهد شد یا طبق روال فعلی در کمیسیون مشترک ادامه یابد.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت این طرح و نگرانی که مردم دارند، طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی باید در صحن علنی مجلس بررسی شود. کما اینکه برخی از نمایندگان از همان ابتدا با بررسی این طرح طبق اصل ۸۵ قانون اساسی مخالفت بودند.

رشیدی کوچی تصریح کرد: تصویب کلیات طرح نظام تنظیم مقررات خدمات فضای مجازی در کمیسیون مشترک مانع ادامه رسیدگی آن در صحن علنی مجلس نخواهد شد.

به گزارش خانه ملت، در تبصره ۲ ماده ۱۶۷ آمده است: چنانچه پانزده نفر از نمایندگان تقاضای لغو رسیدگی طرح یا لایحه طبق اصل هشتاد و پنجم (۸۵) قانون اساسی را تا قبل از تأیید شورا‌ی‌نگهبان از مجلس داشته باشند این تقاضا در همان جلسه اعلام و در جلسه بعد طبق ماده (۱۶۵) آیین‌نامه داخلی مطرح می‌گردد و درصورت تصویب این تقاضا، رسیدگی به لایحه یا طرح طبق آیین‌نامه داخلی ادامه می‌یابد.

Share