مشاوره آنلاین با وکیل متخصص امور بانکی

اگر برای مشکلات حقوقی امور بانکی خود به وکیل متخصص بانکی احتیاج دارید، همین حالا با بهترین دفتر وکالت تهران تماس بگیرید.

با طرح سوالات وکیل بانکی چیست ؟ و یا جمله مناسب‌ تر از آن، وکیل بانکی چه کسی است ؟ وظایف وکیل بانکی چیست؟ آیا برای طرح دعوا علیه بانک، وکیل بانکی لازم است؟ آیا می‌توان نسبت به رأی صادره در دعاوی بانکی اعتراض کرد؟ مقاله پیش‌رو را آغاز خواهیم کرد.

اگر برای مشکلات حقوقی امور بانکی خود به وکیل متخصص بانکی احتیاج دارید، همین حالا با بهترین دفتر وکالت تهران تماس بگیرید. ۰۲۱۴۴۲۰۵۹۱۲ و ۰۹۱۹۸۱۸۳۲۸۴

آدرس وب سایت: www. vekalatetehran.com

وکیل بانکی کیست؟

قوانین مربوط به معاملات بانکی، دریافت ها و پرداخت‌های این مرکز اقتصادی جامعه منجر به پیدایش شاخه تخصصی حقوقی وکیل بانک شده است. وکیل بانکی در واقع زیر مجموعه وکیل تجاری است. چرا که بانک در خصوص اسناد تجاری و تسهیلاتی که منجر به فعالیت‌های درآمدزا می‌باشند، خدمات ارائه می‌دهد. اشتغال در زمینه وکیل بانکی به تخصص، تبحر و سابقه مناسب نیاز دارد.

انتظار می‌رود یک وکیل بانکی خبره، تمام پیچیدگی‌های قوانین و مقررات مربوط به بانک‌ها را تا حدودی بداند. همچنین یک وکیل بانکی کارکشته باید بتواند از حقوق بانک در محاکم قضایی یا غیر قضایی دفاع کند.

وکیل متخصص دعاوی بانکی

در واقع، وکیل بانکی شخصی است که به تمام انواع دعاوی بانکی مسلط بوده و تجربه کافی برای دفاع از پرونده های مربوط به بانک را در دادگاه دارد. مشکلاتی که برای بانک پیش می آیند، بسیار گسترده‌اند، ممکن است قضایی باشند یا غیر قضایی، ممکن است در ارتباط با اشخاص حقیقی باشند یا حقوقی.

مشکلات حقوقی و قانونی زیادی در ارتباط با بانک برای افراد پیش می‌آید که دارای دلایل مختلف است، برای مثال پیچیدگی‌های قوانین بانکی و تبصره ها، عدم اطلاعات کافی در مورد قوانین بانکی، جریمه های گزاف و سنگین توسط برخی بانک‌ها و…

اگر به دنبال یک وکیل بانکی متخصص و حرفه ای در تهران هستید همین حالا با ما تماس بگیرید.

ما در موسسه حقوقی وکالت تهران، در در تمام دعاوی بانکی علیه برخی بانک ها در خصوص زیاده خواهی های نا به حق، طرح دعوی و طرح شکایت از بانک ها از طریق دستگاه های نظارتی،  دفاع از حقوق اشخاص در قبال بانک ها و مراجع ثبتی، طرح دعوی و طرح شکایت از بانک ها از طریق سازمان بازرسی کل کشو، دیوان محاسبات عمومی کشور و بانک مرکزی اقدام خواهیم کرد.

برای کسب اطلاعات کافی این پست را تا انتها مطالعه کرده و نظرات و سوالات خود را برای ما ارسال کند.

وظایف وکیل بانکی چیست ؟

همانطور که گفته شد، وکیل بانکی کسی است که به تمام انواع دعاوی بانکی مسلط بوده و تجربه کافی برای دفاع از پرونده های قضایی مروبطه را در محاکم قضایی دارد.

فراموش نکنید که دعاوی بانکی از تخصصی ترین دعاوی قضایی بوده و وکیل امور بانکی می بایست تخصص ویژه در این حوزه داشته باشد. یکی از ویژگی های وکیل انتخابی این است که وی می بایست اطلاعات کاملی در خصوص قوانین و همچنین آیین نامه های بانکی و سیاست های نظارتی بانک مرکزی داشته باشد.

پیشنهاد مطالعه: اگر به وکالت، آن هم وکالت امور بانکی علاقمند هستید، حتما مقاله چگونه وکیل شویم را در وب سایت وکالت تهران (www.vekalatetehran.com) مطالعه کنید.

انواع دعاوی بانکی

در ادامه به بررسی مهمترین انواع دعاوی بانکی که مشتریان می توانند علیه بانک ها طرح نمایند می پردازیم.

طرح دعوای مطالبه وجه چک یا سفته

بانکها زمان اعطای وام علاوه بر گرفتن وثیقه های ملکی برای تضمین بازپرداخت از وام گیرنده و ضامن، اسنادی مثل چک، سفته یا برات دریافت می کنند. در صورتی که وام گیرندده اقساط خود را پرداخت نکند و ضمانت هم بنا به دلایلی به کار نیاید و یا کفایت نکند بانک با طرح دعوای حقوقی علیه صادر کننده این اسناد اقدام به مطالبه وجه این اسناد می نماید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله برات چیست و انواع آن را مطالعه کنید.

دعوای استرداد اسناد ضمانت

بعد از تسویه حساب وام، بانک‌ها ملزم به ارائه و پس دادن اسناد تضمینی به وام گیرنده می باشند در صورت عدم انجام تکلیف در این خصوص مشتری می تواند دعوایی با خواسته استرداد چک یا سفته که از بابت تضمین وام به بانک داده را طرح نماید.

یا همچنین دعوا های مربوط به ابطال ضمانت نامه بانکی. اگر در این خصوص اطلاعای ندارید، حتما مقاله ضمانت نامه بانکی چیست را مطالعه کنید.

دعوای فک رهن

در مواردی که بانک در موقع اعطای وام سند ملکی را به عنوان ضمانت اخذ وام، دریافت نموده و به عبارتی سند ملک در رهن بانک قرار داده شده،در صورتی که مشتری به تمام تعهدات خود عمل کند و اقساط را به موقع پرداخت نماید و به عبارتی در حالت تسویه قرار بگیرد؛ ولی بانک به هر دلیل غیرقانونی از فک رهن خودداری کند، در این صورت وام‌گیرنده یا وثیقه گذار حق طرح دعوای فک رهن علیه بانک مزبور را خواهند داشت.

دعوای فک رهن علیه بانکی که به موقع سند رهنی را آزاد نکرده است در دادگاه عمومی حقوقی محل وقوع مال غیر منقول و با پرداخت هزینه دادرسی دعوای مالی صورت می‌گیرد همچنین فرد ذینفع می تواند اجرت المثل روزهای تاخیر در فک رهن را نیز از بانک مطالبه کند.

دعوای الزام به ارائه مفاصای وام

در مواقعی که در روند بازپرداخت ، وام گیرنده مدعی باشد که از طرف بانک در محاسبه وام و سود اشتباهی رخ داده و بانک حاضر به همکاری و ارائه اسناد و مدارک مربوطه به مشتری نباشد در این صورت وام‌گیرنده برای روشن شدن این امر راهی جز طرح دعوا حقوقی در دادگاه نخواهد داشت بررسی این امر به دستور دادگاه توسط کارشناس رسمی دادگستری انجام خواهد شد.

دعوای ابطال شروط قراردادی

در موقع تنظیم قراردادهای بانکی طرفین قرارداد و به خصوصوام گیرندگان و ضامن ها باید به مفاد و شرایط مندرج در قرارداد دقت کنند و با آگاهی کامل قرارداد را امضا نمایند.

در صورتی که یکی از شروط مقرر در قرارداد بر خلاف قانون یا بخشنامه‌های بانکی باشد مشتری می تواند برای ابطال این شروط به دادگاه دادخواست ارائه نماید و درخواست بطلان و بی اثر کردن شروط را بنماید.

دعوای مطالبه طلب علیه مشتری در دادگاه

معمولا بانک ها از وام گیرنده ها وثایق و تضمیناتی درخواست می کنند تا در صورت عدم پرداخت اقساط در زمان معین، بانک از وام گیرنده مبلغ را مطالبه نماید. اما در برخی مواقع بانک با عدم انجام تعهد مواجه می شود و استثناعا شرایطی پیش می آید که بانک مطالبات خود را از تضمینات و وثیقه ها هم نمی تواند وصول کند

تقاضای اجراییه از اجرای ثبت

از آنجایی که بانک ها معمولا در اعطای وام و تسهیلات بانکی تضمینات و وثایق بانکی را به صورت اسناد رسمی تنظیم می کنند و اگر وام گیرنده تخلفی انجام دهد یا ضامن ها از قرارداد و عدم پرداخت اقساط وام از طریق صدور اجراییه از اجرای ثبت اقدام می نمایند با اخذ دستور اجرا به مزایده مال مورد وثیقه می پردازند.

مشاوره رایگان امور بانکی

شما به سه شکل زیر می توانید از خدمات مشاوره رایگان از وکیل متخصص امور بانکی در تهران و مشاوره بهترین وکیل تهران استفاده کنید. ۰۲۱۴۴۲۰۵۹۱۲ و ۰۹۱۹۸۱۸۳۲۸۴

آدرس وب سایت: www. vekalatetehran.com

Share