سرپرست اداره کل میراث فرهنگی گیلان تأکید کرد:

مرجع صدور مجوز برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی است

جهانی در پاسخ به خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه مرجع صدور مجوز برگزاری جشنواره‌های نمایشگاهی چه کسی است، اظهار کرد: متولی برگزاری جشنواره‌های حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی ما هستیم و نیاز به دریافت مجوز از جای دیگری نداریم.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان در جمع اصحاب رسانه در مورد آخرین تصمیمات ستاد اجرایی خدمات سفر ۱۴۰۱ گفت: در حال حاضر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پنج ساختمان مجزا در شهر رشت دارد که شامل موزه رشت، کلبه بوستان ملت، عمارت کلاه فرنگی و ساختمان میراث در بیستون است که در سال جدید این ساختمان‌ها در ساختمان جهاد تجمیع خواهد شد.

ولی جهانی با اشاره به این مطلب که برای ایام نوروز تقویم کاری برای استان در نظر گرفتیم، گفت: استان گیلان براساس جاذبه‌هایی که دارد جشنواره‌های مختلفی را برپا می‌کند که این جشنواره‌ها بر اساس توانمندی‌ها میراث طبیعی و فرهنگی هر شهرستان برگزار و به گونه‌ای برنامه ریزی شد که هر ماه دو جشنواره برگزار شود.

وی در پاسخ به خبرنگار دیارمیرزا مبنی بر اینکه مرجع صدور مجوز برگزاری جشنواره‌های نمایشگاهی چه کسی است؟ اظهار کرد: متولی برگزاری جشنواره‌های حوزه میراث فرهنگی و صنایع دستی ما هستیم و نیاز به دریافت مجوز از جای دیگری نداریم.

جهانی با تشریح برنامه‌های نوروزی میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان گفت: در نوروز امسال ۵۱ برنامه فرهنگی در پایگاه‌های میراث فرهنگی با اجرای برنامه‌های آیین‌های سنتی و بومی و محلی برگزار خواهد شد.

وی افزود: همچنین در حوزه صنایع دستی ۴۰۰ نمایشگاه در شهرستان‌های استان، در حوزه گردشگری ۵۰۰ بنای تاریخی برای بازدید و در حوزه میراث طبیعی ۲۵۰ مورد آماده پذیرایی از گردشگران هستند.

Share