دو انتصاب در استانداری گیلان؛

قدردانی از زحمات فرزام صفت و رنجکش | محمد اسحاقی و مونا پورقاسم پست گرفتند

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری و رفع موانع پیش روی توسعه استان، گفت: انتظار دارم ارتقاء وضعیت صنعت و رشد اقتصادی در گیلان، با جدیت دنبال شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی امروز (سه شنبه) در جلسه تکریم معاون پیشین هماهنگی امور اقتصادی استانداری و معارفه سرپرست جدید، به ظرفیت‌های گیلان در حوزه اقتصادی اشاره و اقتصاد کشاورزی، اقتصاد گردشگری و اقتصاد دریا محور را از جمله توانمندی‌های استان در این بخش عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته از فرصت‌های اقتصادی استفاده درستی صورت نگرفته، بر لزوم اجرای اقدامات توسعه‌محور همسو با سیاست‌های راهبردی رییس جمهوری و به‌کارگیری عزم جهادی تاکید کرد.

دکتر عباسی تشکیل کارگروه‌های تخصصی، برنامه ریزی‌های اصولی و عملیاتی و نیز بهره گیری از ظرفیت متخصصان امر را یک ضرورت خواند و گفت: اولویتم در مدیریت و تعالی بخشی به استان، رشد اقتصادی است که این موضوع در کنار مسائل مهمی همچون توسعه زیربنایی استان باید با جدیت دنبال شود.

وی ادامه داد: در افق توسعه استان در سال ۱۴۰۱، باید ۲۰۰ بنگاه اقتصادی فعال شود و این امر علاوه بر بهبود تولید و رونق اقتصاد، فرصت‌های شغلی متعددی را فراهم می‌سازد.

استاندار گیلان تکمیل زنجیره‌های تولید تا مصرف محصولات کشاورزی، دامی و صنعتی را مهم برشمرد و گفت: باید با ایجاد ارزش افزوده به فرآورده‌های گیلان، اقتصاد پایدار را در صنایع مرتبط ایجاد کرد.

دکتر عباسی به ظرفیت‌های شیلاتی، دام و طیور و نیز محصولات کشاورزی و باغی به‌عنوان سرمایه‌های ارزشمند گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: زمین‌های حاصلخیر کشاورزی که خود جلوه‌ای از تلاش مستمر نیاکان‌مان است، نباید به ورطه نابودی و تغییر کاربری سوق پیدا کند.

وی پدیده جنگل خواری در استان را مورد اشاره قرار داد و افزود: مبارزه با این پدیده شوم مورد تاکید رییس جمهوری است و همانطور که مسئله آزادسازی سواحل با جدیت دنبال شد، در این بخش نیز باید اقدامات موثری صورت گیرد.

استاندار گیلان به معاون جدید هماهنگی امور اقتصادی تاکید کرد که در اجرای وظایف خود از تصمیم گیری‌های سلیقه‌ای پرهیز و ارتقاء وضعیت صنعت در استان را دنبال کند.

وی همچنین دستور داد تا به قید فوریت، گزارشی از اقدامات بانک‌های استان در مسیر رفع موانع سرمایه‌گذاری و ایجاد فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری تهیه شود.

در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های آرش فرزام صفت، سید محمد اسحاقی به عنوان سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان و با تقدیر از زحمات یونس رنجکش، مونا پورقاسم به عنوان سرپرست اداره کل جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری معرفی شدند.

Share