حرفت خواه خبر داد؛

آغاز عملیات رفع خطر از ساختمان مریضخانه بلدیه رشت

رئیس سازمان عمران شهرداری رشت از آغاز عملیات رفع خطر ساختمان میراثی فرهنگ و هنر رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز، ۲۵دی ماه، عملیات رفع خطر از ساختمان میراثی مریضخانه بلدیه (ساختمان فرهنگ و هنر رشت) آغاز شد.

میثم حرفت خواه، در این باره گفت: با توجه به وضعیت نامناسب بنا و آسیب‌های وارده به سقف، سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهرداری، پس از مطالعه پروژه مرمت و با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، صبح امروز عملیات رفع خطر این ساختمان را از ناحیه بام آغاز نمود.

رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری اضافه کرد: واچینی حلب‌های فرسوده بام، مقاوم‌سازی بام و سپس اصلاح ناودان و آبراه بام در دستور کارپیمانکار ساختمان فرهنگ و هنر است.

حرفت خواه، با اشاره به گمانه زنی برای تکمیل مطالعات مرمت ساختمان فرهنگ و هنر در آذرماه سال جاری، ابراز امیدواری کرد؛ با تخصیص اعتبار لازم، مرمت این ساختمان میراثی تکمیل گردد.

گفتنی است، سال ۱۳۰۸ خورشیدی کلنگ احداث مریضخانه بلدیه، به همت شهرداری رشت به زمین زده شد. این عمارت با معماری نئو کلاسیک روسی، توسط «موسیو دیمیتری» احداث شده و به شماره ۳۴۹۷ و در تاریخ ۲۵/۱۲/۱۳۷۹ در فهرست آثار ملی ثبت شد.

ساختمان مذکور، مدتی به عنوان استانداری گیلان و درحال حاضر به عنوان ساختمان اداری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت کاربری دارد.

Share