معاون رگولاتوری؛

عامل اصلی کندی اینترنت: افزایش مصرف کاربران

معاون رگولاتوری گفت: علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، در طول دو سال گذشته، با شروع کرونا و افزایش فعالیت‌های آنلاین، مصرف کاربران اینترنتی نسبت به قبل با افزایش قابل توجهی مواجه شده است. البته چند ماه پس از آغازین روزهای کرونایی، مسوولان وقتی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کردند که اقدامات لازم و افزایش ظرفیت برای توسعه شبکه از سوی اپراتورها انجام شده، اما این روزها، مشکل کیفیت و سرعت اینترنت بار دیگر، فریاد اعتراض کاربران را بلند کرده است.

در این راستا مجید حقی -معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- اعلام کرد: بررسی وضعیت اپراتورهای همراه اول و ایرانسل در یک سال گذشته نشان می‌دهد حجم دیتای مصرفی مشتریان (payload) افزایش یافته و در پی افزایش مصرف، سرعت دسترسی (Throughput) کاربران کاهش داشته است.

 طبق اعلام سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، وی افزود: اثرگذاری مستقیم افزایش مصرف روی سرعت به‌دلیل کمبود منابع مورد نیاز شبکه است و درواقع علت اصلی شرایط موجود در حوزه کیفیت اینترنت، عدم توسعه شبکه اپراتورها متناسب با افزایش مصرف کاربران است.

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری تصریح کرد: گزارش وضعیت دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در بخش حجم دیتای مصرفی و سرعت ارایه خدمات در نسل ۳ و ۴ به منظور شفافیت و اطلاع‌رسانی به مردم روی پورتال سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی منتشر شده است.

به گزارش ایسنا، گزارش بررسی وضعیت اپراتورهای تلفن همراه را در اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

Share