مدیرکل ICT استان گیلان خبر داد؛

راه اندازی سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ برای بررسی مشکلات ارتباطات و فناوری اطلاعات

سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرزاد توکلی ضمن تبریک روز مادر و دهه فجر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شبکه ارتباطی زیرساخت گیلان به اندازه ای است که هم اکنون تنها یک چهارم ظرفیت زیرساخت استان در حال استفاده است و در زمینه زیرساخت و امکانات لازم در مرز ورودی استان مشکلی وجود ندارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به پروژه های افتتاح شده در دهه فجر گفت: به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بیش از ۱۰۰ پروژه ارتباطی و فناوری اطلاعات در گیلان به بهره برداری رسید.

توکلی با بیان اینکه این تعداد پروژه ها شامل ارتقاء و راه اندازی سایت های نسل سوم و چهارم تلفن همراه، توسعه شبکه انتقال فیبرنوری، کافوی نوری، شبکه دیتا و FTTH، افزایش پوشش تلفن همراه در ۲۶ روستا و توسعه شبکه دیتا است، تصریح کرد: برای افتتاح این تعداد از پروژه ها ۵۰۳ میلیارد ریال توسط بخش دولتی و ۱۳۶۷ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و در مجموع ۱۸۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان با اشاره به توسعه زیرساخت فیبر نوری در سطح استان توسط شرکت مخابرات ایران با اعتباری بالغ بر ۵۹۸ میلیارد ریال از راه اندازی ۱۰ سایت جدید و ارتقاء ۳ سایت توسط اپراتور ایرانسل با اعتبار ۴۷۴ میلیارد ریال، راه اندازی ۵۸ سایت جدید و ارتقاء ۳ سایت توسط اپراتور همراه اول با اعتباری بالغ بر ۲۹۵ میلیارد ریال، توسعه شبکه دیتا به میزان ۴۳۰ گیگابیت بر ثانیه با اعتبار ۴۳۸ میلیارد ریال توسط شرکت ارتباطات زیرساخت خبر داد.

توکلی یادآور شد: افزایش پوشش تلفن همراه در ۲۶ روستا با اعتبار ۶۵ میلیارد ریال در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته از محل اعتبارات USO  از جمله پروژه های افتتاحی دهه مبارک فجر در حوزه ICT استان گیلان است.

وی با قدردانی از همکاری دستگاه های اجرایی مرتبط با این پروژه ها افزود: با بهره برداری از این پروژه ها کیفیت ارتباطات و دسترسی مردم برای برخورداری از خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات ارتقای مناسبی خواهد یافت.

توکلی خاطر نشان کرد: هدف آن است که تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را بتوانیم به اینترنت مجهز کنیم.

توکلی بیان کرد: از آنجایی که تجهیزات سایت ها وارداتی است و به قیمت دلار بستگی مستقیم دارد بنابراین هزینه تاسیس هر سایت حدودا ۲ میلیارد و ارتقا هر سایت حدودا یک میلیارد هزینه دارد که با توجه به افزایش نرخ دلار و تجهیزات وارداتی تعرفه های اینترنت افزایش زیادی نداشته اند و کلا در طول ۴ سال گذشته ۱۰ الی ۱۲ درصد افزایش نرخ تعرفه داشتیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سرعت رشد تکنولوژی در دنیا بروز بودن سطح ارتباطات را سخت می‌کند، افزود: ما مجبوریم متناسب با سرعت تکنولوژی ارتقا پیدا کنیم و در شرایط تحریم این کار سختی است.

توکلی خاطر نشان کرد: سرعت اینترنت های خانگی نسبت به گذشته تغییری نداشته است بلکه به دلیل سنگین شدن محتوای سایت ها، زمان بیشتری در مقایسه با گذشته می‎برد.

وی یادآور شد: در گیلان به دلیل شرایط جوی و رطوبت موجود در خاک ها باعث شده است که سیم های مسی گاهی دچار نویز و یا کاهش سرعت شوند

توکلی با بیان اینکه در تلفن ثابت خودکفایی کامل داریم اما در بخش تلفن همراه ما نیازمند تجهیزات خارجی هستیم، افزود: با توجه به تحریم ها مشکلات خاصی در این زمینه به وجود آمده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات با قدردانی از کادر درمان اظهار کرد: هیچ کس نگاه نکرد که در حوزه ارتباطات در این دوران ما چه کشیدیم و کسی به ما توجهی نکرد. میتوان گفت بعد از کادر درمان و معلمان سخترین شرایط برای بخش ارتباطات بوده است چون لازم بود با شرایط نامطلوب تجهیزاتی، اینترنت را با سرعت قابل توجهی برقرار نگه دارد و در بسیاری از روستاها اینترنت را متصل کند.

توکلی با بیان اینکه سامانه ثبت و پاسخگوئی به شکایات ۱۹۵ به منظور افزایش رضایت کاربران و رسیدگی به شکایت‌های مردمی در حوزه‌های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات شامل تلفن ثابت، اینترنت، تلفن همراه، خدمات پستی، تشعشعات و دفاتر پیشخوان راه‌اندازی شده است از  مردم خواست تا مشکلات خود در این زمینه را با با مراجعه به سایت https://195.cra.ir، شماره تماس ۱۹۵ یا صندوق پستی ۱۹۵-۱۶۳۱۵ در میان بگذارند.

وی با بیان اینکه شخصا تمام شکایت های وارده را پیگیری و بررسی می‎کند، افزود: مردم اطمینان خاطر داشته باشند که مسئله مطرح شده در کمترین زمان ممکن رفع می‌شود.

Share