تاوان سیاست‌گذاری‌های اشتباه، سنگین است

طعنه آذری جهرمی به «صیانت پیشه»‌ها با استناد به فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین

وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات نوشت: تمام محدودیت‌های غیرمعقول بر اینترنت، بازاریابی مستقیم برای نسل آینده اینترنت‌های ماهواره‌ای است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمد جواد آذری جهرمی، وزیر پیشین ارتباطات درباره فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در اوکراین در شبکه اجتماعی خود نوشت:”
امروز در فضای مجازی مولفه‌ی «قدرت» با ارائه خدمت بهتر به مردم حاصل می‌شود. اگر شما خدمت مناسب (البته مناسب از دیدگاه مردم) برای آن‌ها فراهم نکنید، دیگران خواهند کرد.

تمام چوب‌هایی که لای چرخ استارت‌آپ‌های ایرانی به هر بهانه‌ای گذاشته شد و می‌شود؛ خدمتی خواهد بود به استارت‌آپ‌های بین‌المللی.

تمام محدودیت‌های غیرمعقول بر اینترنت، بازاریابی مستقیم برای نسل آینده اینترنت‌های ماهواره‌ای است.

«تاوان سیاست‌گذاری‌های اشتباه، سنگین است. حکمرانی غلط، ابزارهای حکمرانی و تنظیم‌گیری را برای همیشه از بین می‌برد.»

این را همه می‌دانند! اما مجدد و مکرر نوشتم برای «صیانت پیشه»‌ها…”

به گفته‌ی ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک به درخواست وزیر تحول دیجیتال اوکراین برای جایگزینی سرویس‌های اینترنتی نابود شده این کشور در نتیجه‌ی حمله روسیه، فعال شده است.

کاربران بر روی زمین می‌توانند با استفاده از کیت‌های مخصوص فروشی شرکت اسپیس‌ایکس به سیگنال‌های پهنای باندی که به زمین ارسال می‌شود، متصل شوند.

شرکت اسپیس‌ایکس از سال ۲۰۱۸ تاکنون بیش از ۲۰۰۰ ماهواره استارلینک به فضا پرتاب کرده است و قصد دارد تا در نهایت ۱۲ هزار ماهواره را به عنوان بخشی از یک شبکه اینترنت پر سرعت در مدار قرار دهد.

Share