آقازاده در جمع خبرنگاران؛

رشت الکتریک را از گرگی نگرفتیم که به گرگی دیگر بسپاریم | مدیریت شهری رشت باید با ثبات باشد

آقازاده نماینده شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در مورد رشت الکتریک و انحلال آن گفت: ما این مراکز را از گرگی نگرفتیم که به گرگ دیگر بسپاریم.

ام البنین فتوحی | دیارمیرزا، سیدعلی آقازاده نماینده شهرستان های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی صبح روز شنبه در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان هم وظیفه قانون‌گذاری و هم نظارت را بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه قانون در اجرا نشان داده می‌شود، افزود: اگر مجری خوبی برای اجرای قانون نباشد، بهترین قانون را وضع کنیم باز هم هیچ اتفاقی نخواهد افتاد؛  نظارت بر اجرای قانون بسیار مهم است.

آقازاده یادآور شد: در حوزه اجرا هر دستگاه و سازمانی ممکن است با اجرای برخی قوانین با مشکل مواجه شوند اما با نظارت دقیق میتوان این موانع را کمتر کرد.

عضو مجمع نمایندگان گیلان گفت: سلیقه‌ای عمل کردن، دور زدن، گریز از قوانین از جمله مشکلاتی است که در اجرای قوانین وجود دارد.

آقازاده افزود: نمایندگان نیز اگر انحراف در اجرای قانون را ببینید و سکوت کنند؛ یعنی شریک این‌عدم اجرای قانون هستند و منافعی دارند. متاسفانه در سال‌های اخیر قوه مجریه قانون را به درستی اجرا نکرد و اسیب‌های زیادی را به جامعه نحمیل کرد.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: کشاورزی یک فرصت بسیار مناسب برای گیلان است اما متاسفانه نتوانستیم این صنعت مهم را برای استان و کشور بصرفه کنیم.

وی ادامه داد: از بین رفتن عرصه‌های زراعی استان و کمبود آب و تغییر کاربری‌ها از مشکلاتی است که در بخش کشاورزی وجود دارد. برای حفظ و تقویت فرصت کشاورزی باید حمایت‌های لازم در زمینه کشاورزی مانند مکانیزه کردن، افزایش تولید باید انجام شود.

آقازاده در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان اینکه در سال‌های اخیر صنعت استان در خواب رفته بود، یادآور شد: چون نمیتوان کشاورزی را توسعه داد، باید به سمت صنایعی برویم که با محیط زیست استان همخوانی داشته باشیم.

وی ادامه داد: دز زمینه صنعت گردشگری، استان با توجه به منابع طبیعی و طبیعت زیبایی که دارد می‌تواند قطب گردشگری شود. از استاندار و مسئولان میخواهیم که چیز جدیدی اضافه نکنی،د همین داشته‌های گیلان را حفظ کنید.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: همه باید برای راه اندازی کریدور شمال به جنوب که بسیار در حوزه اقتصاد تاثیر دارد، تلاش کنند.

وی در مورد راه اندازی کارخانه کمپوست و زباله سوز سراوان نیز گفت: به پسماند و فاضلاب شهری باید توجه شود و این مشکل فقط در شهرستان رشت نیست و همه شهرستان‌های استان با این مورد درگیر هستند.

آقازاده افزود: با منابع آبی که در استان وجود دارد می‌توان ذخایر آب را بیشتر کرد اما نیاز به کار کارشناسی و اجرای پروژه‌های علمی دارد. در حال حاضر ۶۰ درصد از آب‌ها در آب بندان ها ذخیره می‌شود که اگر این مسئله علمی بررسی شود ذخایر آب به اندازه آب سد منجیل خواهیم داشت.

وی در مورد ساخت و ساز‌ در روستاها اظهار کرد: به شدت با تغییر کاربری‌های نامعقول مخالفم اما برای بومی‌ها و روستائیان استان نباید سخت گیری شده و طرح هادی دارای نواقصی است که باید برطرف شود.

در ادامه آقازاده در مورد عملکرد استاندار گیلان نیز گفت: اگر چینش‌ها در سطح مدیریت‌ها به درست صورت بگیرد، سرعت در انتصابات باعث می‌شود که خروجی مناسبی نداشته باشد. تاکید ما بر این است که مدیران بومی باشند. انتصاب استاندار نیز در استان تصمیم گیری شده بود. آنچه که تا الان از انتصابات شاهد هستیم افراد متخصص و آشنا انتخاب شدند.

وی در مورد استیضاح شهردار رشت گفت: شهر رشت یک شهر مخروبه است. باید مدیریتی با ثبات در شهر رشت وجود داشته باشد و تغییر سریع مدیریت شهری از آفت‌های شهر است.

آقازاده در مورد رشت الکتریک و انحلال آن گفت: ما این مراکز را از گرگی نگرفتیم که به گرگ دیگر بسپاریم. باید برخورد جدی شود و کارخانه‌ دوباره راه اندازی شود. تعداد سهام دارانی که شکایت کرده اند درصد بالایی از سهام شرکت را ندارند که باید به آن رسیدگی شود.

وی در مورد استفاده از جوانان نیز اظهار کرد: نیروهای خوشفکر و خوش استعداد باید پله‌ای و تجربه‌ای رشد بدهیم اما این دلیل نیست که فردی که ۲۵ سال سابقه کار دارد کنار گذاشته شود.

آقازاده در مورد خودرو نیز گفت: مجلس همچنان علیه خودروسازی است و باید مافیای خودرو را شناسایی و از بین برد تا شاهد تحول در خودروسازی باشیم.

وی در مورد نیروهای شرکتی‌ها هم اظهار داشت: این شرکتی‌ها و قراردادی‌ها در حقشان ظلم می‌شود و مجلس پیگیر این مسله به شدت است.

Share