فرمانده انتظامی سیاهکل خبر داد:

حفاری غیرمجاز در اماکن زیارتی یکی از روستاهای سیاهکل!

سرهنگ حسین امیدخواه، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل اظهار داشت: یک نفر به علت حفاری غیرمجاز در اماکن زیارتی یکی از روستاها دستگیر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل گفت: یک نفر به علت حفاری غیرمجاز در اماکن زیارتی یکی از روستاها دستگیر شد.

سرهنگ حسین امیدخواه اظهار داشت: هرگونه حفاری و کاوش غیرمجاز برای به دست آوردن اموال تاریخی و آثار باستانی ممنوع بوده و با متخلفان برابر قانون برخورد می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماموران پاسگاه انتظامی پیرکوه با توجه به دریافت خبری مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از اماکن زیارتی سطح حوزه استحفاظی، بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند افزود: حفاران غیرمجاز به محض رویت پلیس از محل متواری که یکی از آن‌ها دستگیر شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سیاهکل با اشاره به اینکه حفاران اقدام به حفر گودالی به عمق ۲ و عرض یک متر کرده بودند گفت: یک دستگاه فلزیاب بجا مانده از آن‌ها به همراه بیل و کلنگ از این مکان کشف شد.

این مقام انتظامی از معرفی متهم ۳۹ ساله پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: اقدامات قانونی در راستای دستگیری ۳ متهم دیگر این پرونده در حال انجام است.

سرهنگ حسین امیدخواه در پایان از همکاری صمیمانه مردم و احساس مسئولیت آن‌ها در قبال حفظ آثار فرهنگی و باستانی قدردانی کرد و از آن‌ها خواست هرگونه اخبار در این خصوص را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

Share