تبعات کابوس‌وار جنگ برای روس‌ها؛

تیم ملی روسیه از شرکت در جام جهانی فوتبال محروم شد

با اعلام یوفا و فیفا روسیه تا اطلاع ثانوی از حضور در تمام رقابت‌های فوتبال محروم شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فدراسیون جهانی فوتبال، فیفا تیم ملی روسیه را از شرکت در مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر محروم کرد.

تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه نیز از کلیه بازی‌های بین المللی محروم شدند.

پس از آن که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهاجم تمام عیار به اوکراین را از طریق زمین، هوا و دریا آغاز کرد، هیئت حاکمه فوتبال وارد عمل شد.

سازمان‌های دیگر هم اقداماتی را انجام داده‌اند تا روسیه را به‌عنوان تنبیه حمله پوتین به اوکراین، تبدیل به یک منزوی ورزشی و فرهنگی کنند. فینال لیگ قهرمانان اروپا در ماه می از سن پترزبورگ به پاریس منتقل شد و مسابقات جایزه بزرگ فرمول یک که برای سپتامبر در سوچی برنامه ریزی شده بود لغو شد.

فیفا در ابتدا به دنبال این بود که در کمال آرامش این موضوع را حل و فصل کند و اعلام کرد که بازی های روسیه در زمین بی طرف برگزار می‌شود و این تیم نمی‌تواند با نام کشور خود به میدان برود اما بعد از اعلام این تصمیم حملات زیادی نسبت به این نهاد مطرح شد و حالا به شکل رسمی اعلام شد که همه تیم‌های ملی و باشگاهی روسیه از حضور در همه رقابت‌ها محروم شده‌اند.

در بیانیه یوفا در این زمینه آمده است: “پس از تصمیمات اولیه اتخاذ شده توسط شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا که اتخاذ تدابیر تکمیلی را در نظر گرفته بود، فیفا و یوفا امروز با هم تصمیم گرفتند که همه تیم‌های روسی، اعم از تیم‌های ملی یا تیم‌های باشگاهی، تا اطلاع ثانوی از حضور در مسابقات تحت پوشش این دو نهاد محروم شوند.

این تصمیمات امروز توسط دفتر شورای فیفا و کمیته اجرایی یوفا، که به ترتیب بالاترین ارگان های تصمیم گیری هر دو نهاد در مورد چنین موارد فوری محسوب می شوند، اتخاذ شد.

فوتبال در اینجا کاملاً متحد و در همبستگی کامل با همه مردم آسیب دیده در اوکراین است.  هر دو رئیس امیدوارند که وضعیت در اوکراین به طور قابل توجهی و به سرعت بهبود یابد تا فوتبال بتواند دوباره عاملی برای اتحاد و صلح بین مردم باشد.”

Share