پس از تقاضای کتبی شورای خلیفه گری ارامنه و شکایت همسایگان صورت گرفت

توضیحات شهرداری بندرانزلی در خصوص قطع درختان آرامستان ارامنه این شهر

پر واضح است که انجام عملیات رفع خطر درختان اعم از هرس، سربرداری و یا قطع درختان در محدوده های عمومی، نیمه عمومی و خصوصی منوط تصمیمات کمیسیون فضای سبز یا همان کمیسیون ماده ۷ شهرداری ها می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اداره ارتباطات شهرداری بندرانزلی در خصوص قطع درختان آرامستان ارامنه اطلاعیه ای صادر کرد.

در متن اطلاعیه آمده است:

یکی از وظایف مهم شهرداری ها در بخش فضای سبز شهری، انجام عملیات لازم برای رفع خطر درختان مشکل زا و جلوگیری از سقوط اشجار در شرایط نامساعد جوی می باشد. پر واضح است که انجام عملیات رفع خطر درختان اعم از هرس، سربرداری و یا قطع درختان در محدوده های عمومی، نیمه عمومی و خصوصی منوط تصمیمات کمیسیون فضای سبز یا همان کمیسیون ماده ۷ شهرداری ها می باشد. کمیسیون تخصصی مذکور که بر اساس لایحه قانونی حفظ و گسترش فضای سبز مصوبه سال ۱۳۵۹ شورای انقلاب و مصوبه ۸۷/۱۲/۱۴ مجلس شورای اسلامی متشکل از سه عضو اصلی (یک نفر نماینده شورای اسلامی شهر، یک نفر از حوزه خدمات شهری و مسئول فضای سبز ) است پس از بازدید از وضعیت درختان و بررسی اسناد و مدارک لازم رای نهایی خود را صادر می نماید.

در رابطه با صدور مجوز قطع اشجار در محوطه نیمه عمومی ارامستان ارامنه لازم به توضیح است که مجوز مذکور متعاقب تقاضای کتبی شورای محترم خلیفه گری ارامنه و شکایت همسایگان مبنی برمزاحمت درختان و ارائه مدارک قانونی و اعلام رای کمیسیون فضای سبز به دلایل عمده زیر صادرگردیده است:
۱. رسیدن به سن دیرزیستی و احتمال سقوط درختان به دلیل تحلیل ریشه.
۲. سست بودن بستر خاک و ارتفاع قابل ملاحظه درختان
۳. وجود پوسیدگی در ناحیه اتصال تنه به ریشه ها که بر احتمال خطر سقوط می افزاید.
۴. نوع گونه درختی(توسکا) و ازدیاد چند برابری انها پس از برش از تنه.
با این تفاصیل و مشروط بر کاشت نهال های مناسب به جای درختان خطرآفرین و مشکل زای با اعمال نظر کارشناسان فضای سبز مجوز مذکور صادر گردید.
شایان ذکر است موضوع طی مجوز شماره ۰۰۲۴۲۵۴۷ مورخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۴ توسط اداره منابع طبیعی و آبخیز داری بندرانزلی و با نظارت ماموران این اداره اجرا شده است.

Share