از ابتدای سال ۱۴۰۱ قابل پرداخت است؛

افزایش ۵۷ درصدی حق پرستاری ایثارگران در سال آینده | ۱۲۰ هزار نفر مشمول افزایش‌اند

حق پرستاری مشمولان خانواده ایثارگران در سال ۱۴۰۱ حدود ۵۷ درصد افزایش یافت و این مبلغ برای ۱۲۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از ابتدای سال ۱۴۰۱ پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، طبق ماده ۲۶ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران دولت موظف است به منظور حمایت از سلامت جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر و جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی و جانبازان دارای محدودیت جسمی و حرکتی به تشخیص کمیسیون پزشکی بنیاد و بر اساس شدت و نوع ضایعات ناشی از مجروحیت و میزان ساعت کاری که از جانبازان مراقبت می‌شود، نسبت به برقراری و پرداخت حق پرستاری و حق همیاری بر مبنای حداقل دستمزد ماهانه کارگران اقدام و اعتبار مورد نیاز را در لوایح بودجه سنواتی منظور کند.

در تبصره یک این ماده والدین، همسران و فرزندان شهدا که دارای بیماری خاص و یا صعب العلاج یا محدودیت جسمی و حرکتی هستند پس از تایید کمیسیون پزشکی بنیاد مشمول این ماده می‌شوند.

با توجه به تصویب حداقل حقوق دستمزد و حقوق کارگران در سال ۱۴۰۱ ضریب k حق پرستاری مشمولین ماده ۲۶ قانون جامع مشخص و مبلغ یک k حق پرستاری از مبلغ ۲۶۵۵۴۹۵۰ ریال به مبلغ ۴۱۷۹۷۵۰۰ ریال افزایش پیدا می‌کند و از ابتدای سال ۱۴۰۱ قابل پرداخت است.

حق پرستاری مشمولین بر اساس افزایش حداقل حقوق کارگران با ۵۷ درصد افزایش همراه است و بر اساس آرای کمیسیون پزشکی بنیاد تا کنون بالغ بر ۱۲۰ هزار نفر از جانبازان و آزادگان و والدین و همسران و فرزندان شهدا از حق پرستاری برخوردارند.

Share