مدیرکل ثبت احوال گیلان در گفتگو با دیارمیرزا اعلام کرد:

افزایش نرخ ازدواج و موالید در گیلان | رتبه هجدم گیلان در زمینه طلاق در کشور

حسن وفایی، مدیرکل ثبت و احوال استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا اظهار کرد: گیلان از نظر رتبه‌بندی در طلاق، هجدم کشور است و در ازدواج در ردیف بیستم کشوری قرار دارد.

اختصاصی پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حسن وفایی، مدیرکل ثبت احوال استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا با بیان اینکه در یازده ماهه امسال نرخ موالید در استان یک و نه دهم درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته بود، گفت: ۱۹ هزار ۸۳۹ تولد در سال جاری در استان گیلان به ثبت رسید که ۱۴ هزار و ۹۸۳ مورد شهری و ۴ هزار ۸۵۶ مورد روستایی بود.

وفایی با اشاره به این مطلب که وفات در گیلان ۸/۷ دهم درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: ۱۹ هزار ۶۷۱ وفات در استان به ثبت رسید که ۱۲ هزار ۸۴۷ مورد شهری و ۶ هزار ۸۲۴ مورد روستایی بودند.

وی با اشاره به اینکه ازدواج در گیلان ۲/۴ دهم درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته، تصریح کرد: ۱۳ هزار و ۸۳۸ واقع ازدواج به ثبت رسید و طلاق نیز ۷و ۸ دهم درصد افزایش داشتیم که شامل ۵ هزار ۴۹۹ برای یازده ماه امسال ثبت شد.

مدیرکل ثبت و احوال استان گیلان در گفتگو با دیارمیرزا اظهار کرد: گیلان از نظر رتبه‌بندی در طلاق، هجدم کشور است و در ازدواج در ردیف بیستم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۹ درصد از واجدین شرایط در استان درخواست کارت ملی هوشمند دادند و در یکماهه گذشته فرایند صدور کارت ملی شتاب گرفته است، افزود: بالغ بر ۳۱۰ هزار درخواست در صف صدور داریم که امیدواریم تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ این درخواست‌ها صفر شود.

وفایی ادامه داد: اعتبار ما در ردیف تملک و داریی بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بود که این از میزان ۶۰ درصد تخصیص یافته که به صورت اوراق خزانه است.

Share