مدیرکل ثبت احوال گیلان خبر داد:

رشد ۱.۳ درصدی ولادت در استان گیلان | پسران از دختران پیشی گرفتند

مدیرکل ثبت احوال گیلان، از رشد ۱.۳ درصدی ولادت در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۳۰۶ ولادت را به ثبت رساندیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، حسن وفایی، با بیان اینکه تاکنون دو میلیون و ۱۸۶ هزار فقره درخواست کارت ملی هوشمند را از گیلانیان واجد شرایط اخذ کردیم، گفت: هم اکنون ۱۰۰۰ فقره کارت ملی هوشمند آماده تحویل در واحدهای مربوطه اداره کل ثبت احوال استان است.

وی با اشاره به پیشرو بودن گیلان در صدور کارت ملی هوشمند، افزود: ۳۰۰ هزار فقره کارت ملی هوشمند در نوبت صدور بوده که تا شش ماهه نخست سال ۱۴۰۱ منتج به صدور کارت می شود.

مدیرکل ثبت احوال گیلان، از رشد ۱.۳ درصدی ولادت در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: ۱۶ هزار و ۳۰۶ ولادت را به ثبت رساندیم که از این تعداد، ۸۴۱۵ نوزاد پسر و ۷۸۹۱ نوزاد دختر متولد شده است.

وفایی، بیشترین آمار ولادت را مربوط به شهرستان های رشت، تالش و لاهیجان دانست و بیان کرد: فاطمه، نیلا، پناه، آوا و رستا در صدر نام های دخترانه و آیهان، آراد، مهرسام، امیرعلی و ابوالفضل در صدر نام های پسرانه هستند.

وی همچنین از رشد ۱۳.۹ درصدی آمار وفات در گیلان طی مدت مذکور نسبت به مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای سال تاکنون ۱۶ هزار و ۷۱۵ واقعه وفات به ثبت رسیده است.

مدیرکل صبت احوال گیلان متذکر شد: در ۹ ماهه نخست سال جاری ۹۳۷۳ فقره ازدواج و ۳۱۸ فقره طلاق نیز در استان گیلان رخ داده است.

Share