رئیس سازمان چای کشور بیان کرد:

افزایش قابل توجه قیمت برگ سبز چای؛ درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان

حبیب جهانساز رییس سازمان چای کشور از قیمت گذاری جدید برگ سبز چای خبر داد و گفت: نرخ امسال افزایش قابل توجه‌ای یافته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان چای کشور از قیمت جدید خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال جاری خبر داد و گفت: در جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست حمایتی محصولات کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، قیمت تضمینی خرید برگ سبز چای برای سال زراعی امسال مشخص شد.

حبیب جهانساز گفت: در این جلسه مقرر شد تا قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک با افزایش ۳۷ و نیم درصدی در مقایسه با پارسال، ۹ هزار و ۲۰۰ تومان خریداری شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت برگ سبز چای درجه ۲ نیز در مقایسه با پارسال ۴۸ درصد افزایش یافته است، گفت: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای به ۷ هزار و ۱۰۰ تومان رسیده است.

به گفته رئیس سازمان چای کشور، سهم دولت از نرخ خرید تضمینی برگ سبز چای برای سال جاری ۲۵ درصد و ۷۵ درصد بقیه سهم کارخانجات است.

حبیب جهانساز با اشاره به اینکه امسال قیمت مناسبی برای خرید برگ سبز چای در نظر گرفته شده است، افزود: قبل از برگزاری جلسه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات کشاورزی؛ با اتحادیه چایکاران و سندیکای کارخانجات چای جلسات مختلفی برگزار شد و جدول هزینه تولید و سود مناسب برای چایکار در این جلسات بررسی شد.

به گفته وی، در ۲ سال متمادی هرساله ۴۵ تا ۵۰ درصد قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای افزایش‌یافته است.

Share