استاندار گیلان در آئین معارفه سرپرست جدید فرمانداری رودبار؛

آژیر خطر معضل پسماند به صدا درآمد | قفل ترافیک رودبار گشوده خواهد شد

استاندار گیلان با تأکید به مدیران برای سرکشی از مناطق مختلف به‌ویژه روستاهای دوردست در جهت رفع مشکلات مردم، تقویت اقتصاد کشاورزی، گردشگری و توسعه قانونمند فعالیت‌های معدنی با رویکرد شکوفایی شهرستان رودبار را موضوعی با اهمیت دانست که باید مورد توجه مسئولان مربوطه قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی عصر امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری رودبار با موضوع تکریم فرماندار سابق و معارفه سرپرست جدید فرمانداری این شهرستان با اشاره به طرح مشکلاتی از سوی ائمه جمعه شهرهای مختلف رودبار افزود: شما کنار مردم هستید و مشکلات آنان را درک و منعکس می‌کنید و دولت سیزدهم نیز که برگرفته از اراده مردم است، خود را مکلف به خدمت صادقانه و جهادی برای آحاد جامعه می‌داند.

وی با بیان اینکه سنگر خدمت همه جا فراهم است، اظهار داشت: در انتخاب فرمانداران جدید، سعی شده علاوه بر توجه به نیروهای ستادی استانداری و وزارت کشور، افرادی با انگیزه جوانی، پویایی و بهره‌مند از تجربه کافی برگزیده و خدمتگزار مردم باشند.

استاندار گیلان، اولویت خدمت به مردم را سکونت فرمانداران و همه مدیران در محل خدمت در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان دانست و به فرماندار جدید رودبار تکلیف کرد با وحدت رویه و در کنار همه مسئولان و مردم، فضای شکوفایی این شهرستان به نفع مردم را فراهم نماید.

عباسی تاکید کرد: فرمانداران با مدیران دستگاه‌های اجرایی و خدمت‌رسان از نقاط مختلف بویژه روستاهای دوردست بازدید کنند تا مردم مجبور نباشند برای دیدار مسئولان و بیان مشکلات‌شان، از راه‌های دور و با سختی به ادارات بیایند.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌های دولت سیزدهم برگرفته از اراده مردم، نگاه جهادی به امور و برنامه محوری است، به مدیران تاکید کرد با تقویت روابط عمومی ها، اطلاعات خود را به‌روز کنند تا در خدمت به مردم غفلت نشوند.

استاندار گیلان خاطرنشان کرد: اولویت نخست دولت سیزدهم؛ مدیریت و مهار کرونا بود و همگان شاهد بودند که دولت در زمینه واکسیناسیون مردم، مطلوب عمل کرد.

عباسی با بیان اینکه اکنون استان گیلان از نظر شرایط واکسینه شدن جامعه رتبه خوبی در کشور دارد، ادامه داد: شهرستان رودبار با توجه به ارتباط با شهرستان‌های همجوار و ورودی استان گیلان، متاسفانه اغلب در شرایط قرمز بوده که باید در این زمینه دقت نظر بیشتری صورت گیرد.

وی تاکید کرد: شرایط فعلی کرونا که رو به نزول است، به معنای رعایت نکردن توصیه‌ها وعدم ترزیق دُز سوم واکسن نیست و همچنان پای کار مهار کرونا هستیم.
استاندار گیلان در ادامه سخنانش بخشی از عملکرد دولت در استان را برشمرد و گفت: در بخش کالاهای اساسی، مهار تورم و نظارت بر توزیع کالاهای اساسی در شرایط خوبی نبودیم ولی هم اکنون وضعیت خوبی داریم.

عباسی تصریح کرد: از نظر تولیدات کشاورزی، ذخایر مربوط به گندم، آرد و مواردی مانند گوشت و مرغ و سایر اقلام که مورد نیاز مردم است، به اندازه کافی ذخیره داریم.

وی با اشاره به سرکشی خود از نانوایی‌های سطح شهر رودبار بعد از این جلسه تاکید کرد: مدیران به همراه دستگاه‌های نظارتی، نسبت به بازدید مداوم از بخش‌های مختلف خدمات رسان به مردم اهتمام ورزند.

استاندار گیلان مهمترین شاخص ارزیابی مدیران را رضایت مردم دانست و گفت: فرمانداران جوان، با انگیزه و کارآمد و مدیران اجرایی انقلابی و جهادی، در کنار مردم و خدمتگزار آنان باشند و جلوی قصور متخلفان را بگیرند.

عباسی در بخش دیگری از سخنانش؛ با یادآوری اینکه در جلسه مشترک نمایندگان مردم در مجلس و استانداران استان‌های شمالی با رئیس جمهوری و وزیران، طی گزارشی آژیر خطر معضل پسماند به صدا درآمد، گفت: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبارات از محل مصوبات سفر رئیس جمهوری و یک هزار میلیارد تومان دیگر از محل بودجه برای مدیریت و ساماندهی پسماند تخصیص یافته که می‌کوشیم این مشکل را به نفع مردم، حل و فصل کنیم.

وی به شهرداری‌ها و شوراهای شهر جهت تخصیص اعتبار برای مدیریت و ساماندهی پسماند تاکید کرد و گفت: جلسه کارگروه پسماند را این هفته در محل سایت سراوان برگزار می‌کنم.

نماینده عالی دولت در گیلان ادامه داد: در بخش صنعت نیز هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات مصوب سفر آیت الله دکتر رئیسی، جهت اقاله کارخانجات تحت تملک بانک‌ها و فعال‌سازی توسط بخش خصوصی در نظر گرفته شده که بنگاه‌های تعطیل راه اندازی و بنگاه‌های نیمه فعال نیز فعال شوند.

عباسی با بیان اینکه شکوفایی اقتصاد رودبار را با جدیت دنبال می‌کنیم، گفت: یکی از مزیت‌های مهم این شهرستان، صنعت است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد تا جایی که بیکاری در این منطقه ریشه کن شود.

وی یادآور شد: تاکنون ۶۳ مجوز بی‌نام با فعال‌سازی اطلس سرمایه‌گذاری و پنجره واحد برای رونق کسب و کار در گیلان با هدف حذف بروکراسی‌های زائد و جذب سرمایه گذاران، صادر شده است.

عباسی با اشاره به اینکه عملیاتی کردن تعهدات نهضت جهش مسکن در گیلان ضرورت دارد، بیان داشت: بیش از یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف آب کشاورزی و شرب و… از محل اعتبارات سفر اخیر رئیس جمهوری به گیلان تخصیص یافته است.

استاندار گیلان یادآور شد: حدود یک هزار میلیارد تومان از مجموع اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری در مرحله نخست بصورت نقدی تخصیص یافته و ابلاغ شده که موضوعی بی‌سابقه است.

عباسی فضای تجارت خارجی و صادرات نفتی و غیر نفتی را در شرایط مناسب توصیف و بیان کرد: از ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار مصوب سفر، یکصد میلیارد تومان برای تکمیل راه آهن که قرار است تا سال آینده به بهره برداری برسد، تخصیص یافته است.

وی افزود: در جلسه با متولیان امر تاکید شده که اتمام پروژه راه آهن با سرعت انجام شود تا کریدور شمال – جنوب، تکمیل و از این سمت به منطقه اوراسیا متصل شود.

عباسی در ادامه با اشاره به اینکه در بخش کشاورزی از همه ظرفیت‌های زیتون شهرستان رودبار باید استفاده گردد، گفت: زیتون همانند برنج و چای ازمحصولات راهبردی گیلان است که باید تولید آن با نیازسنجی افزایش یابد و زنجیره ارزش این محصول به درستی شکل گیرد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه قفل ترافیک رودبار گشوده خواهد شد، تقویت اقتصاد گردشگری و توسعه فعالیت‌های معدنی از راه‌های قانونی با رویکرد رونق این شهرستان را مورد تأکید قرار داد.

وی بیان داشت: تابلوی روز شمار با توجه به تخصیص اعتبار و اینکه پرداخت مطالبات کارگران اولویت است، باید در محل اجرای پروژه‌های عمرانی رودبار برای اطلاع مردم نصب شود.

عباسی گفت: با توجه به تفویض اختیار توسط رئیس جمهوری در سال آینده به استانداران، توجه به بخش‌های محروم در مناطق مختلف گیلان و در حوزه‌های مختلف روستاها و نیز امور مربوط به ورزش در دستور کار است.

در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های هوشنگ عباسقلی زاده، طهمورث عموپور به عنوان سرپرست فرمانداری شهرستان رودبار معرفی شد.

Share