در بازدید آیت‌الله فلاحتی از اداره کل ارشاد گیلان مطرح شد؛

گیلان در رویداهای مختلف فرهنگی و هنری سرآمد کشور است | مردم از بلوغ فکری بالایی برخوردار هستند

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به بلوغ فکری و اجتماعی بالای مردم ایران، گفت: مدیران از افراد دارای دانش مدیریت، تخصص و آگاهی در دستگاه‌های اجرایی استفاده کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی در جریان بازدید از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان و تالار مرکزی رشت با اشاره به یکی از نامه‌های امیرالمومنین در نهج البلاغه، اظهار کرد: نامه ۵۳ طولانی‌ترین نامه نهج البلاغه محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه افراد همیشه به فکر ذخیره در دنیا برای خانواده و اطرافیان خود هستند، افزود: یکی از نکاتی که باید در زندگی توجه شود ذخیره برای آخرت است که فواید آن تنها به خود فرد بر می‌گردد و باید بدانیم که برای آخرت خود چه ذخیره می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در گیلان در ادامه با اشاره به اینکه ذخیره عمل صالح برای آخرت باید محبوب‌ترین کار در نزد انسان‌ها باشد، گفت: برخورد مناسب و کریمانه با ارباب رجوع از سوی کارکنان دستگاه‌های اجرایی ذخیره عمل صالح برای آخرت است.

وی با بیان اینکه امروز مردم از بلوغ فکری بالایی برخوردار هستند و برخورد درست را حتی در صورت حل نشدن مشکلاتشان درک می‌کنند، اضافه کرد: رسیدن به این حد از بلوغ فکری از یک سو ظرفیت و از سوی دیگر تهدید است.

امام جمعه رشت در ادامه با بیان اینکه برداشت‌های اشتباه از نوع برخورد تهدید بلوغ فکری و شناخت زودهنگام اطرافیان نیز ظرفیت آن محسوب می‌شود، افزود: امروز مردم به جایگاهی رسیده‌اند که با بلوغ فکری و اجتماعی به شناخت درستی از اطرافیان دست می‌یابند.

وی با اشاره به اینکه امام علی (ع) توصیه می‌کند به فکر آخرت خود باشید، تصریح کرد: هوا و خواسته‌های مادی و دنیایی اجازه توجه انسان به آخرت را نمی‌دهد و ارتباط بین توصیه اول و دوم امام علی (ع) همین موضوع است.

آیت الله فلاحتی با تأکید بر اینکه اگر به دنبال ذخیره آخرت برای خود هستیم باید مواظب هواهای نفسانی و دنیوی باشیم، ادامه داد: یکی از توصیه‌های ما به مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان گیلان بکارگیری افراد پاکدست، چشم پاک، دارای دانش مدیریت و تخصص و آگاهی لازم بوده و هست.

وی اضافه کرد: وجود این چهار ویژگی در مدیران زمینه رشد و توسعه استان گیلان را فراهم می‌کند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه خودداری از توجه به نفس یکی دیگر از مواردی است که باید مورد توجه همه مسئولان قرار گیرد، تأکید کرد: رسیدن به مقصود و هدف با هر وسیله و استفاده از هر روشی درست و قابل قبول نیست.

گیلان در رویداهای مختلف فرهنگی و هنری سرآمد کشور است

رضا ثقتی نیز در جریان بازدید آیت‌الله فلاحتی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تالار مرکزی رشت گفت: حوزه فرهنگ و هنر به عنوان یکی از اثرگذارترین ابزار برای انتقال ارزش‌های‌های انقلابی و اسلامی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در ادامه شورای فرهنگ عمومی گیلان و اهتمام نماینده ولی فیقه در استان بر برگزاری مستمر جلسات را مورد اشاره قرار داد و افزود: گردهمایی شوراهای فرهنگ عمومی سراسر گیلان با هدف تبیین رویکرد یکساله شورا برای اعضا اسفندماه جاری در تالار مرکزی رشت برگزار می‌شود.

وی بازگشایی مجدد تالار مرکزی رشت را یک اتفاق خوب برای اهالی فرهنگ و هنر استان دانست و بیان کرد: این تالار یک سرمایه عظیم برای گیلانی است که فقدان فضاهای فرهنگی و هنری و سالن‌های اجرای برنامه با توجه به اهالی فرهنگ و هنر در آن محسوس است.

ثقتی با اشاره به تعدد برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری در گیلان که سرآمد سایر استان‌ها است تصریح کرد: این هفته هیئتی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت بررسی تالار و نیازمندی‌های آن به تجهیزات مدرن و به روز به گیلان سفر می‌کند.

وی با بیان اینکه تالار مرکزی نگین انگشتری حوزه فرهنگ و هنر است اذعان کرد: نیازمند حمایت‌های شما برای احیا و به روز بودن تالار از بودجه‌های استانی هستیم.

ثقتی با بیان اینکه تاکنون شاهد رویدادهای مهمم فرهنگی چون افتتاح جشنواره مردمی عمار در تالار بودیم افزود: همزمان با عید مبعث هفته قرآن و عترت گیلان در این تالار برگزار می‌شود.

وی درپایان با اشاره به بودجه اندک حوزه فرهنگ و هنر استان از تلاش‌های کارکنان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قدردانی کرد و حضور آیت الله فلاحتی در این مجموعه را موجب انگیره و تلاش خشتگی ناپذیر کارمندان در خدمتگزاری به فرهنگ و هنر استان دانست.

Share