آیت الله فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت:

کشور کره به جای پرداخت بدهی خود دنبال صاردات کالا به ایران است!

آیت الله فلاحتی، واردات را به معنای شکسته شدن کمر تولید داخلی دانست و بیان کرد: ملت ایران نسبت به کالای داخلی رضایت دارد بنابراین به تولیدکنندگان داخلی توصیه می‌کنم اتقان در تولید را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه رشت با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناهان اظهار کرد: امروز ۱۶ مهرماه مصادف با اول ربیع الاول سال ۱۴۴۳ هجری قمری و هجرت پیامبر گرامی اسلام صلی الله وآله وسلم از مکه به مدینه و همچنین مقارن با سالروز لیله المبیت است.

وی در ادامه به نامه جمعی از تولیدکنندگان لوازم خانگی به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: سال هاست که بازار لوازم خانگی ایران در اختیار شرکت‌های کره‌ای به ویژه کره جنوبی قرار دارد در صورتی که انقلاب اسلامی آمد تا به مردم این کشور اقتدار ببخشد و ملت ایران به خود اتکا داشته باشند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه شرکت‌های کشور کره جنوبی تخلفات گمرکی بسیاری در سال ۱۳۹۵ مرتکب شدند، تصریح کرد: یکی از تخلف‌های گمرکی شرکت‌های تولیدکننده لوازم خانگی کشور کره به حدود ۳ هزار میلیارد تومان رسید که به درخواست وزیر صمت آن زمان قسر در رفتند و پررو شدند تا جایی که در سال ۱۳۹۷ هنگام تحریم‌ها حاضر نشدند قطعه‌های مورد نیاز را به تولیدکنندگان داخلی ما بدهند.

آیت الله فلاحتی، واردات را به معنای شکسته شدن کمر تولید داخلی دانست و بیان کرد: ملت ایران نسبت به کالای داخلی رضایت دارد بنابراین به تولیدکنندگان داخلی توصیه می‌کنم اتقان در تولید را رعایت کنند.

وی به طلب ۷ میلیارد دلاری ایران از کره جنوبی اشاره کرد و گفت: کشور کره به جای پرداخت بدهی خود دنبال صاردات کالا به ایران است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب درباره نامه تولیدکنندگان داخلی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری به دولت فرمودند که ورود دوباره شرکت‌های خارجی به معنای شکستن کمر شرکت‌های لوازم خانگی داخلی است و جدا جلوی این مشکل را سد فرمایید.

آیت الله رسول فلاحتی، تبعیت روسای قوا از رهبر معظم انقلاب در راستای تقویت بنیه‌های صنعت داخلی را واجب عنوان کرد و یادآور شد: رسانه‌ها تولیدکنندگان را به طرف اتقان‌سازی تولید داخلی هدایت کنند.

وی همچنین با بیان اینکه عده‌ای به دنبال ایجاد جای پا برای آمریکا در منطقه هستند، تصریح کرد: امیدوارم سران بعضی از کشورهای پیرامونی به خود بیایند و امنیت عاریه‌ای نداشته باشند.

امام جمعه رشت به گذشت دو ماه از روی کار آمدن دولت جدید اشاره کرد و افزود: رصد دستگاه‌های نظارتی در شناسایی اخلالگران بازار حائز اهمیت است.

آیت الله فلاحتی با اشاره به سفرهای استانی رئیس جمهور، بیان کرد: سفرها بسیار خوب است و امیدواریم طرح‌های انجام شده به عمل برسد.

وی، قاچاق کالا را از جمله بلاهای خانمانسوز تولید داخلی ذکر کرد و یادآور شد: صادرات کالای داخلی باید تقویت شود البته به گونه‌ای نباشد که در تنظیم بازار داخل خدشه‌ای ایجاد شود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به حضور کارکنان پست در نمازجمعه، اظهار کرد: روز جهانی پست را به تمام کارکنان پست تبریک می‌گویم.

آیت الله فلاحتی پیرامون حقوق امامان معصوم علیه السلام بر انسان‌ها در راستای سبک زندگی اسلامی، خاطرنشان کرد: تبعیت از امام علیه السلام برای برون رفت از مشکلات دنیای مادی و به سعادت رسیدن بر همه انسان‌ها ضرورت دارد.

Share