با حضور جمعی از مسئولین برگزار شد:

گرامیداشت پنجاه و یکمین سالگرد تاسیس کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالاب ها در گیلان

مراسم گرامیداشت پنجاه و یکمین سالگرد تاسیس کنوانسیون رامسر و روز جهانی تالاب ها با شعار ««تالاب ها را ارج نهیم، مدیریت کنیم، احیا کنیم، دوست بداریم» با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان، فرماندار صومعه سرا و جمعی از سازمانهای مردم نهاد در پناهگاه حیات وحش سلکه برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در حاشیه این مراسم گفت: تالاب‌ها کارکرد‌ها و ارزش‌های اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی مختلفی دارند که همگان چه دستگاه‌های متولی چه سازمان‌های محیط زیست و به ویژه مردم و جوامع محلی وظیفه دارند برای حفاظت محیط زیست کوشا باشند.

رضا زمانی افزود: برنامه مدون هفت ساله برای احیا و مدیریت تالاب انزلی برنامه‌ریزی شده و خوشبختانه در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان گیلان و تاکید استاندار گیلان برنامه احیای تالاب برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان هم گفت: یکی از برنامه‌های مهم ریاست جمهوری در سفر به گیلان توجه ویژه به تالاب بود.

عباس صابر افزود: در سفر ریاست جمهوری مصوبه‌ای برای تشکیل کارگروه ویژه احیای تالاب و۲ رودخانه گوهر رود و زرجوب به تصویب رسید.

وی با اشاره به سفر دو روز قبل معاون ریاست جمهوری به گیلان و بازدیدش از تالاب انزلی و صومعه سرا گفت: با توجه به فرآیندی که شروع کرده ایم انشالله آینده روشنی برای تالاب خواهیم داشت ضمن اینکه جوامع محلی و مردم نیز باید همراهی کنند تا احیای تالاب اتفاق بافتد.

تهمینه شمشادی مدیر عامل جمعیت زنان و جوانان حافظ اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان هم گفت: حفاظت از تالاب منحصر به یک یا ۲ دستگاه نیست بلکه نیاز به مشارکت مردم دارد، زیرا ذینفعان اصلی این تالاب ساکنان حاشیه تالاب، جامعه محلی و اهالی روستا‌های اطراف تالاب هستند که معیشت شان به این تالاب بستگی دارد.

پرنده نگری و رهاسازی پلیکان در طبیعت از جمله برنامه های روز جهانی تالاب در صومعه سرا بود.

در پایان این مراسم مهمانان با حضور در حاشیه تالاب سلکه با توضیحات رییس اداره نظارت بر حیات وحش محیط زیست گیلان و کارشناسان با پرندگان مهاجر زمستان گذران و بومی تالاب انزلی آشنا شدند و هر یک با دوربین و تلسکوپ اقدام به پرنده نگری نمودند.

Share