با حضور نمایندگان رشت در مجلس؛

نهاد توسعه محله و خانه سلامت عینک افتتاح شد

با حضور نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نهاد توسعه محله و خانه سلامت عینک افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  صبح امروز پنجشنبه ۲۱ بهمن ماه، دو مرکز خدماتی نهاد توسعه محله و خانه سلامت واقع در محله عینک به بهره برداری رسید.

این ۲ پروژه مشارکتی در زمین اهدایی شهرداری رشت و با اعتبار تخصیص یافته از اداره کل مسکن و شهرسازی استان از ردیف اعتبارات ملی بازآفرینی، احداث گردیده است.

در آئین بهره برداری از این دو مرکز، جبار کوچکی نژاد و محمد رضا احمدی، نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای شهر، مرتضی یوسفیان، مدیر بازآفرینی اداره کل مسکن و شهرسازی گیلان و جمعی از مسئولان شهرداری رشت و مرکز بهداشت و درمان شهرستان رشت حضور داشتند.

 رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری رشت، با اشاره به هدف احداث این ساختمان ها گفت: نهاد توسعه محله، در راستای توانمند سازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی زنان بی سرپرست و خود سرپرست و ارتقای مشارکت شهروندی در یک محله کم برخوردار و محروم احداث گردیده است.

میثم حرفت خواه، ضمن تقدیر از تعامل مثبت دستگاههای عضو ستاد بازآفرینی برای راه اندازی این مرکز، ابراز کرد: اجرای این پروژه مشارکتی با اعتبار بازآفرینی اداره کل مسکن و شهرسازی و در زمین شهرداری رشت از سال ۱۳۹۷ کلید خورد و پس از تکمیل این ساختمان در اختیار سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری رشت قرار می گیرد تا بصورت رایگان آموزش های هدفمندی را در این محله کم برخوردار به زنان سرپرست خانوار و یا بدسرپرست ارایه دهد.

وی، روند تکمیل ساختمان خانه سلامت محله عینک  را نیز که در جوار ساختمان نهاد توسعه محله احداث شده، توضیح داد و افزود: یکی از اهداف حوزه بازآفرینی شهرداری رشت، ارایه خدمات بهداشتی رایگان و یا کم هزینه برای محلات محروم است و در همین راستا خانه سلامت در محله عینک – که تراکم  بالای جمعیتی دارد- احداث گردید.

حرفت خواه، ضمن تقدیر از نماینده بازآفرینی اداره کل مسکن و شهرسازی در اجرای این پروژه مشارکتی ابراز کرد: با پیگیری های مطلوب معاون فرمانداری رشت، در یک ماه اخیر تعاملات بین دستگاهی انجام و نواقص و موانع این دو پروژه، همچون انشعابات برق و گاز و… رفع گردید و این مرکز برای بهره برداری در اختیار مرکز بهداشت و درمان شهرستان رشت قرار گرفته است.

رئیس سازمان عمران شهرداری رشت، همچنین گفت: ساختمان خانه سلامت تحت عنوان مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۱۰(شهید سپهبد قاسم سلیمانی) چند روزی است خدمات بهداشتی و طرح واکسیناسیون کرونا، به شهروندان ارایه می دهد.

Share