عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خبر داد:

طرح همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های کشور تصویب شد

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم از نهایی شدن همسان‌سازی حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مراکز موسسات آموزش عالی و پژوهشی کشور در کمیسیون تلفیق بودجه مجلس خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خانه ملت در مورد حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون تلفیق، سال آینده حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و همچنین دستگاه‌ها و مراکز و موسسات آموزش عالی و پژوهشی وابسته به سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی که از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی یا شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز دارند و اعضای هیأت علمی آن‌ها از طریق مرکز جذب هیات علمی وزارت علوم بکارگیری شدند، با حقوق اعضای هیأت علمی غیربالینی دانشگاه‌های وابسته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همسان‌سازی خواهد شد.

سخنگوی فراکسیون دانشگاهیان مجلس خاطرنشان کرد: دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند از محل اعتبارات جاری خود اعتبارات مربوط به همسان‌سازی حقوق اعضای یادشده را پرداخت کنند.

وی اجرای این طرح را رافع نگرانی اعضای هیات علمی شاغل در دستگاه‌های مختلف دانست و افزود: این خبر خوش انگیزه خدمت اعضای هیأت علمی در دانشگاه‌ها را مضاعف می‌کند.

کریمی فیروزجایی اظهار کرد: مجلس با پیگیری مسائل و دغدغه‌های بجای فرهنگیان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها روند حل مشکلات آنان را تسهیل خواهد کرد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۱ همچنین در مورد لایحه رتبه‌بندی معلمان گفت: دولت با قبول مسئولیت تأمین ۲۵۰هزار میلیارد ریال از منابع مورد نیاز اجرای لایحه رتبه بندی، از سال آینده آن را عملیاتی می‌کند و همچنین برای شروع رتبه‌بندی معلمان از مهرماه ۱۴۰۰ هم پیگیری قاطعی از جانب مجلس شورای اسلامی در جریان است.

Share