در جلسه شورا عنوان شد؛

شهرداری آستانه بالای ۳۰ میلیارد تومان بدهی قطعی دارد | صدور ۱۴ پروانه ساختمانی در دیماه

شهردار آستانه اشرفیه با اعلام به اینکه شهرداری بدهی قطعی بالای ۳۰ میلیارد تومان دارد، گفت: بدهی قطعی و ثبت نشده‌ای در سیستم شهرداری است که نگرانی برای شهرداری در پی دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه با حضور اعضای شورا و شهردار در سالن جلسات شورای شهر برگزارشد.

رئیس شورای اسلامی شهر آستانه اشرفیه از همکاری ضعیف اداره آب و فاضلاب با شهرداری و خدمات‌رسانی به مردم گله‌مند بود و گفت: اداره آب و فاضلاب لازم است نسبت به جمع آوری فاضلاب خانگی و موارد خدمات‌رسانی به مردم گزارش عملکردی را ارائه دهد.

سید عباس نورحسینی با بیان اینکه نهادها در خدمات‌رسانی به مردم بسیار فعال باشند گفت: لازم است اداره آب و فاضلاب با توجه دریافتی که از مردم دارد در راستای خدمات‌رسانی به مردم با شهرداری همکاری داشته باشد.

عباس عالم نائب رئیس شورای اسلامی شهر و نماینده شورا در کمیسیون ماده ۵ با اشاره به ضرورت راه اندازی دبیرخانه کمیسیون ماده ۵ گفت: اشرافیت به مقدار بدهی و طلب شهرداری توسط شهردار و شفاف‌سازی به مردم، بررسی طرح‌های تفصیلی پیشنهادی مشاورین و موارد دیگر از مباحث مهم و قابل طرح در جلسه کمیسیون ماده ۵ می‌باشد.

عالم ارائه گزارش از هزینه کردها و صورتحساب‌ها را از شهردار مورد تاکید قرارداد و گفت: شهرداری برای خدمات بیشتر باید از مقدار بدهی و طلب شهرداری آگاه باشد بنابراین لازم است شهردار ضمن اعلام بدهی طی یک گزارشی از بدهکاری پیمانکاران و مقدار بدهی آن‌ها شورا و مردم را مطلع سازد.

وحید قربانی عضو شورا و رییس کمیسیون عمران شورا تسریع در احداث سرعت گیر در خیابان فردوسی را خواستار شد و افزود: باتوجه به پهنای خیابان فردوسی و سرعت بالای راننده‌ها متاسفانه شاهد چندین مورد تصادف در آن محل می‌باشیم که برای کاهش تصادفات در خیابان فردوسی لازم است عملیات احداث سرعت گیر به سرعت انجام شود تا خسارت جانی را شاهد نباشیم.

وی همچنین پیگیری استانی درخصوص احکام که به دلیل‌عدم برگزاری کمیسیون ماده ۵ هنوز ابلاغ نشده است را از شهردار در خواست داشت.

حسن حبیب‌پور عضو دیگر شورا با تاکید به پیگیری پل بهمنیار گفت: در خواست‌های مردم درخصوص پل بهمنیار بسیار است که انتظار است قبل از شروع فصل کشاورزی و آزادسازی آب این امر محقق شود.

گفتنی است در این نشست برنامه‌های عملیاتی شهرداری آستانه‌اشرفیه تا شهریور ۱۴۰۴ به شورا ارائه شد.

در ادامه بررسی و تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری آستانه‌اشرفیه؛ معرفی سید میلاد فلاح‌مرادی نژاد آستانه به عنوان دبیر هیئت عالی سرمایه‌گذاری؛ بررسی و تصویب مصوبه جدید تبصره۳ آب و فاضلاب؛ تسریع و اجرای پروژه‌های عمرانی شهرداری و پیگیری مصوبات قبلی شورای اسلامی شهر آستانه‌اشرفیه از مهمترین موضوعات مطروحه در این جلسه بود.

شهرداری بدهی قطعی بالای ۳۰ میلیارد تومان دارد

علی مقصودی شهردار آستانه اشرفیه در نشست با شورای اسلامی شهر با اظهار به اینکه همکاری و درک متقابل مشکلات، مهمترین اصل برای خدمات‌رسانی به مردم از سوی مردم و شهرداری است گفت: همکاری مردم در امورات شهری در نتیجه بخش نگهداری شهراست، چرا که ضمن احترام به نظر شهروندان با افزایش حس مسئولیت در برابر شهر، شهرداری خدمات مطلوب‌تری می‌تواند به شهر و مردم شهر داشته باشد.

شهردار آستانه اشرفیه با اعلام به اینکه شهرداری بدهی قطعی بالای ۳۰ میلیارد تومان دارد، گفت: بدهی قطعی و ثبت نشده‌ای در سیستم شهرداری است که نگرانی برای شهرداری در پی دارد که جمع‌بندی اعلام بدهی قطعی از سوی شهرداری را با مشکل مواجه کرده است.

وی در پاسخ به شورا درخصوص پیگیری احداث سرعت گیر و کمیسیون ماده ۵ گفت: قرارداد با پیمانکار انجام شده اما باتوجه به شرایط آب و هوایی دچار تعلل شدیم و همچنین گردش کارمدیران استانی زمان بر است اما به جد پیگیری صورت می‌گیرد.

مقصودی گزارشی از خدمات شهرداری ارائه داد و گفت: در دی ماه ۱۴ پروانه ساختمانی، ۶ پایان کار، سه تاعدم خلاف صادر، ۲۹۹ اخطار تخلف ساختمانی، ۹۶ استعلام ادرات در حوزه شهرستان صادرشده و در کنار آن و ۵۳ پروند در تخلفات ساختمانی ماده ۱۰۰ تعرفه و یک کار تفکیک و ۱۸ مکاتبه در مورد طرح تفصیلی انجام شد.

وی درخصوص روشنایی پارک ساحلی، طرح سرمایه گذاران، پل بهمنیار، خدمات دیگر به شهر با بررسی و نشست تخصصی قول پیگیری به شورا داد.

Share