مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از مجتمع بندری انزلی:

به دنبال رونق تجاری در خزر هستیم | ارتقاء و تجهیز ناوگان کانتینری و رو-رو در بندر انزلی

معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از مجتمع بندری انزلی با بیان اینکه به دنبال رونق تجاری در خزر هستیم گفت: به دنبال ارتقاء و تجهیز ناوگان کانتینری و رو-رو در مجتمع بندری انزلی هستیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، صبح امروز ۷ بهمن ماه علی اکبر صفایی، معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از توانمندی ها و زیرساخت های مجتمع بندری انزلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سفر ریاست جمهور به کشورهای حاشیه دریای خزر از جمله همسایگان شمال شرقی و غرب دریای خزر ارتباطات مناسبی برقرار شده است.

وی با بیان اینکه باید استفاده بهینه تری از بنادر صورت گیرد، افزود: در تلاش هستیم با برنامه ریزی، ایجاد ظرفیت های تجاری شاهد افزایش و رونق تبادلات تجاری را در بنادر کشورباشیم.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش ظرفیت سیلو غلات در مجتمع بندری انزلی، خاطرنشان کرد: به منظور افزایش ظرفیت نگهداری کالاهای اساسی در بندرانزلی، ظرفیت‌ سیلوی این بندر به ۲۰۰ هزار تن خواهد رسید و بسترمناسبی برای ورود کالاهای اساسی از طریف مجتمع بندری انزلی از طریق شمال کشور فراهم خواهد شد.

صفایی یکی از سیاست‌های دولت را استفاده بیش تر و بهینه تر از حمل و نقل چند وجهی و بهره گیری بنادر از خطوط ریلی دانست و گفت: می کوشیم انزلی به ریل سراسری وصل شود تا از مزیت های فراوان  این بندر تاریخی و پرسابقه کشور  استفاده شود.

وی تصریح کرد: افزایش ناوگان بندری و دریایی و همچنین در حوزه های کشتی‌های رو‌رو موجب می شود که شرایط مناسب برای حمل نقل کانتیتری ، ترکیبی و چند وجهی در بندرانزلی شاهد باشیم .

معاون وزیر راه  با اشاره به اینکه ظرفیت‌ها و اسکله های خوبی در مجتمع بندری انزلی وجود دارد، اذعان داشت: در حوزه صادرات اقدامات خوبی در مجتمع بندری انزلی انجام شده به گونه ای که در گذشته شاهد واردات آهن آلات در این بندر بودیم اما هم اکنون صادرات در این بخش صورت میگیرد و این موضوع خبر خوبی برای اقتصاد کشور است .

صفایی با بیان اینکه تلاش می کنیم با  سیاستی که در ارتباط با کشورهای همسایه داریم تبادل تجاری را افزایش دهیم، متذکر شد: دریای خزر بستر مناسبی برای تبادل تجاری با کشورهای همسایه است و دولت و وزیر راه سفرهای خوبی به این کشورها داشتند که امیدواریم رونق تجاری و افزایش عملیات تخلیه و بارگیری و اشتغال در انزلی را داشته باشیم.

وی نوسازی و ارتقای تجهیزات بندری و دریایی در بندرانزلی در دستور کار است، عنوان داشت: در حال بررسی هستیم تا با توجه به نیاز هر بندر نوع تجهیزات را مشخص کرده و با حمایت سازمان بنادر و بخش خصوصی آنها فراهم کنیم.

صفایی از برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی را ارتقا و تجهیز ناوگان رو-رو در مجتمع بندری انزلی بیان و تاکید کرد: با ورود ناوگان کانتیتری و رو-رو قطعاً بستر مناسبی برای حمل کالا با کامیون و به صورت کانتینری و همچنین کانتینر یخچال دار  ایجاد می شود و شاهد رونق بیشتر تبادلات تجاری خواهیم بود.

گفتنی است، معاون وزیر و مدیر عامل و هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور در سفر به گیلان از زیرساخت‌ها، ظرفیت ها و توانمندی های مجتمع بندری انزلی، پروژه های سرمایه گذاری آن و روند عملیات لایروبی حوضچه آرامش بازید کردند.

Share