معاون پیشگیری از وقوع از جرم دادگستری گیلان تأکید کرد:

برخورد دستگاه قضا با احتکار کنندگان برنج در گیلان | دولت با واردات برنج مانع از افزایش قیمت آن شود

آقایی با بیان اینکه با استفاده از این سامانه علاوه بر نظارت بر برنجکوبی‌ها مقدار نیاز استان نیز مشخص می‌شود، اظهار داشت: دستگاه قضایی با کسانی که برنج را علی رغم نیاز مردم احتکار می‌کنند برخورد کرده و قانونگذار نیز حبس درجه ۵ را برای این تخلف پیش بینی کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت‌الاسلام حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان به همراه تعدادی از مسئولان قضایی از برخی برنجکوبی‌های استان بازدید کرد.

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هدف از این بازدید را اعتراضات مردمی به تزلزل قیمت برنج و افزایش بی‌رویه آن دانست و افزود: سازمان صمت در راستای نظارت دقیق بر برنجکوبی‌ها سامانه‌ای را با عنوان سامانه جامع انبارها طراحی نموده است و تمامی برنجکوبی‌ها مکلف هستند تا ورودی انبار را در آن ثبت نمایند.

وی با بیان اینکه با استفاده از این سامانه علاوه بر نظارت بر برنجکوبی‌ها مقدار نیاز استان نیز مشخص می‌شود، اظهار داشت: دستگاه قضایی با کسانی که برنج را علی رغم نیاز مردم احتکار می‌کنند برخورد کرده و قانونگذار نیز حبس درجه ۵ را برای این تخلف پیش بینی کرده است.

آقایی با اشاره به اینکه دولت باید در این فصل با واردات برنج مانع از افزایش قیمت آن شود، تصریح کرد: دغدغه کشاورزان واردات برنج در فصل برداشت آن است که موجب وارد آمدن خسارت به آنان می‌شود و از طرفی افراد سودجو آن را به قیمت پایین خریداری کرده و در انبارها با هدف افزایش قیمت در ماه‌های آینده احتکار می‌نمایند و معیشت مردم را دچار معضل می‌کنند.

وی از دولتمردان خواست تا در فصل برداشت برنج، آن را با قیمت مناسبی از شالیکاران خریداری نماید و در سایر فصول نیز با واردات برنج، دست سودجویان محتکر را کوتاه کند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان در پایان خاطر نشان کرد: دادستان‌های هر شهرستان به عنوان حافظان حقوق عامه متولی امر نظارت بر سامانه انبارها هستند.

Share