سرپرست فرمانداری لنگرود؛

ایجاد دبیرخانه دائمی “گیلکی شعر” در لنگرود حرکت ماندگاری خواهد بود

جلالی در نشست تقدیر از دست اندرکاران جشنواره گیلکی شعر خشته پورد، گفت: ایجاد دبیرخانه دائمی گیلکی شعر در لنگرود حرکت ماندگاری خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، محمدرضا جلالی سرپرست فرمانداری لنگرود در نشست با اعضای دبیرخانه‌ نخستین جشنواره‌ «گیلکی شعر خشته پورد» به ماندگاری ایجاد دبیرخانه‌ دائمی گیلکی شعر در این شهر تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این جشنواره که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود برگزار شد، تصریح کرد: لنگرود از پتانسیل ویژه و شایسته‌ای در زمینه‌ فرهنگی و هنری و نیروی انسانی متعهد و تحصیلکرده برخوردار است لذا شایسته است با اهتمام هرچه بیشتر و بهره گیری از توانایی جوانان لنگرودی که در این راستا دارای توانایی خاص و زبانزدی هستند، این ظرفیت‌ها شکوفا شود.

فرامرز محمدی پور، دبیر علمی نخستین جشنواره‌ استانی گیلکی شعر در لنگرود با ارائه‌ گزارشی و تاکید بر استقبال چشمگیر شاعران گیلانی از این جشنواره گفت: برای پاسداشت زبان و ادبیات گیلکی باید تلاش کرد تا زبان گیلکی به فراموشی سپرده نشود و در همین راستا، ایجاد دبیر خانه دائمی می‌تواند یکی از راه‌های پاسداشت زبان گیلکی باشد.

در ادامه یعقوب رمضانی «نایب رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود»، مجید صبوحی «دبیر اجرایی جشنواره» و حسن غلام‌پور «رابط رسانه‌ای جشنواره‌ گیلکی شعر خشته پورد» مطالبی را بیان کردند.

در پایان این نشست و توسط فرماندار لنگرود، از اعضای دبیرخانه‌ نخستین جشنواره‌ گیلکی شعر خشته پورد، با لوح سپاس تقدیر بعمل آمد.

Share