میرزایی در نطق میان دستور: جلوی ظلم رباخواری را بگیرید

اسمع افهم یا محمدباقر ابن حسین، یا سیدابراهیم ابن سید حاجی یا غلامحسن ابن اسماعیل

میرزایی نماینده مردم اصفهان از وضعیت بانک ها و رباخواری در کشور انتقاد کرد و از رئیس جمهور خواست این مسئله را حل کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از خانه ملت، حسین میرزائی در نشست علنی امروز( چهارشنبه ۶ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: همکاران گرامی در تفقدی که در حوزه های انتخابیه خود می کنید آیا به قبرستان ها هم سری زده اید؟ قبرهای قدیمی و جدید را مشاهده کرده اید؟ با گوش دل سخن ایشان را شنیده اید؟ آیا احوال رباخواران ایشان را از صاحبدلان عالم رسول خدا و ائمه (ع) جویا شده اید؟ آیا شنیده اید که این شکم گنده ها چگونه زمین گیر شده اند و چگونه دیوانه وار وارد صحرای محشر می شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همانی طور که در دنیا دیوانه وار اقتصاد فردی، اجتماعی، ملی و جهانی را با جنون شان به آتش رباخواری کشیده اند و لقمه‌های مؤمنین را به حرام الهی مخلوط کرده‌اند. مرگ نزدیک است پس اجازه دهید عرض کنم کسانی که می توانستند جلوی ظلم رباخواری را بگیرند و نگرفتند با رباخواران هم سرنوشت هستند.

عضو کمیسیون فرهنگی در مجلس بیان کرد: “اسمع افهم یا محمد باقر ابن حسین، اسمع افهم یا سید ابراهیم ابن سید حاجی، اسمع افهم یا غلامحسن ابن اسماعیل” و بشنوید و بفهمید که این حال ما مجلسیان و دولتی ها است. اگر شهید رجایی در اثر قصور احتمالی مکانی به شدت عذاب ۳۶ میلیون نفر را برای خود تصور می‌کردیم ما بر اثر تقصیر قطعی مکانی به شدت عذاب بیش از ۸۵ میلیون نفر را برای خود در حساب داریم.

وی ادامه داد: ما کاخ و کوخ انفعال مردم و دین خدا ستم می کنیم، ما که نام دولت و مجلس متدین و انقلابی را یدک می کشیم نباید خطای گذشتگان را تکرار کنیم، اما چه بگویم “دلم از این حرفای تکراری گرفته است از این حرفت محض و سکوت اکراهی، به حق ثانیه هایی که بی ثمر رفتند، دریغ و درد از وعده های تو خالی چنانچه که آیینه گوید حکایت فردا نه حق مسلم که ظلم تکراری”.

 این نماینده مجلس بیان کرد: روزها و شب‌ها می‌آیند و می‌روند و ما تماشاگر یکی از مهلک‌ترین حرام‌های الهی یعنی نزول‌خواری در کشور هستیم. این چه نظام بانکداری شرعی، اسلامی و بدون ربایی است که بعضی از مراجع عظام اغلب فرآیندهای آن را حرام و نامشروع می‌دانند. این چه نظام بانکداری بدون ربایی است که بسیاری از آثار رباخواری را در جامعه به منصه ظهور رسانده است.

میرزایی افزود: وصف حال مدافعان سیستم نزول خواری در سوره بقره اینگونه آمده است که می گویند نزول خواری مانند خرید و فروش است این اظهار نظر به دلیل آن است که شیطان بر سر آنها دست کشیده و عقل از سر آنان ربوده است. امروز عده ای با انواع حیله های شرعی و قانونی ماجرا را می‌آرایند اما در ماهیت و حقیقت همان را رباخواری را سامان می دهند.

این نماینده مجلس عنوان کرد: آمریکا که هیچ غلطی نمی‌تواند بکند با این حال وقتی می‌گوید گزینه نظامی روی میز است بعضی‌ها می‌ترسند اما خداوند متعال برای سیستم رباخواری گزینه نظامی را روی میز قرآن کریم قرار داده و ماها باور نداریم. بنده خودم و شما را از مشارکت در جنگ با خدا و رسولش بیم می دهم.

وی تاکید کرد: آیت الله رئیسی اگر بند ریال را از دلار و باقی ارزهای اعتباری نبریدید و ریال را به طلا میخکوب نکردید اگر موازنه بازارهای پولی و اعتباری و سرمایه ای یا همان قمارخانه ها و رباخوارهای مدرن را به نفع بازارهای کالا و خدمات یا همان اقتصاد واقعی تغییر ندادید، که جامعه ای که د رآن پول کار می کند و مردمش بیکارند از فساد از خواهد مرد، اگر رباخواری در بانک ها و سایر جاهای کشور را جمع نکردید اگر جلوی خلق پول بانک ها را نگیرید اگر بنگاه داری بانک ها و سایر موسسات پولی و مالی را حذف نکردید اگر شرکت های دولتی را به دستگاه های اجرایی تبدیل نکردید اگر شرکت های خصولتی و خصوصی با مدیریت دولت را ۱۰۰ درصد خصوصی نکردید و مانند گذشتگان به دور زدن سیاست های کلی اصل ۴۴ اقدام کردید سرنوشت شما با روسای جمهوری قبلی، قبلی، قبلی و قبلی در حوزه اقتصاد تفاوت نخواهد کرد که بزرگان فرمودند اول کار را ببین آخر آن را بخوان. اگر این اقدامات را انجام دادید شما از پر افتخارترین روسای جمهوری کشور خواهید شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ملت شریف ایران به یاری خداوند در ۴۳ سال پیش فرعون زمان را به زیر کشیدند و امروز وقت آن رسیده است که قارون و هامان زمان را به زیر بکشیم و انقلاب خود را تکمیل کنیم.

Share