همزمان با کشف جسد؛

ادعاهای عجیب خانم در مرگ مرموز شوهر

همزمان با کشف جسد مردی میانسال در حمام خانه‌اش و ادعاهای متناقض همسرش درباره مرگ وی، بازپرس جنایی دستور بازداشت این زن و تحقیقات از او را صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایران، ساعت ۱۰:۱۲ شامگاه جمعه ۱۵ بهمن مأموران کلانتری ۱۷۹ خلیج فارس در تماس با بازپرس محمد وهابی، از مرگ مشکوک مرد میانسالی خبر دادند. دقایقی بعد تیم جنایی برای بررسی صحنه جرم به محل حادثه که طبقه سوم یک ساختمان بود رفتند و با جسد مرد ۶۳ساله به نام بختیار داخل حمام خانه رو به رو شدند در حالی که چند روزی از مرگ وی گذشته بود.

در معاینات اولیه متخصصان پزشکی قانونی زمان مرگ را حدود ۵ روز قبل اعلام کردند اما وجود شیار و آثار کبودی روی گردن مرد میانسال فرضیه قتل را قوت بخشید.
همسر بختیار که موضوع را به پلیس اعلام کرده بود در تحقیقات مدعی شد ۲۵ سال قبل با بختیار ازدواج کرده و فرزندی هم ندارند.

زن میانسال گفت: من معاون دبیرستان دخترانه هستم، اما شوهرم معتاد بود و کار خاصی نداشت. همیشه با همسرم اختلاف داشتم چون او مدام مرا کتک می‌زد. آخرین بار که با هم درگیر شدیم، او مرا کتک زد و آثار کبودی‌اش روی صورتم با گذشت چند روز دیده می‌شود. گاهی اوقات که مرا کتک می‌زد و بدن درد می‌گرفتم، خودش قرصی به من می‌داد تا دردهایم تسکین پیدا کند. اما آخرین بار که قرص را خوردم بی‌هوش شدم و بعد از چند روز که به هوش آمدم هر چه دنبال همسرم گشتم اثری از او پیدا نکردم. اما بوی بدی از خانه به مشام می‌رسید. به‌دنبال بوی بد به حمام رفته و با جسد همسرم مواجه شدم. وحشت کردم و موضوع را به پلیس خبر دادم.

از آنجا که اظهارات زن میانسال برای بازپرس جنایی قابل قبول نبود دستور تحقیق و بازجویی بیشتر از وی صادر شد اما این بار زن میانسال ادعای تازه‌ای را مطرح کرد و گفت: همسرم خودکشی کرده است، اما از آنجایی که ترسیدم حرفم را باور نکنید، به دروغ گفتم که جسدش را در حمام پیدا کرده ام. نمی‌دانم چه بلایی سر همسرم آمده است.

زن میانسال ادامه داد: بعد از خوردن قرص‌ها بی‌هوش شدم و مدتی که گذشت، به هوش آمدم. اما حال خوبی نداشتم و نیمه هوش به اطراف نگاه کردم. ناگهان بختیار را دیدم که از لوله گاز نزدیک آشپزخانه خود را حلق آویز کرده است. او چادرم را به لوله گاز وصل کرده بود. با دیدن این صحنه بسیار شوکه شدم و در همان حالت نیمه هوشیار، گره چادر را باز کرده و همسرم را از لوله گاز جدا و به حمام منتقل کردم. می‌ترسیدم اگر کسی او را حلق آویز ببیند باورش نشود که او دست به خودکشی زده و من در این ماجرا متهم شوم به همین دلیل هم بود چنین فرضیه‌ای را مطرح کردم.

اما ادعای خودکشی نیز خیلی زود از سوی بازپرس رنگ باخت، چرا که باتوجه به جثه و قد مرد میانسال و ارتفاع پایین لوله گاز، او نمی‌توانست خود را از لوله گاز حلق آویز کند، چرا که قد مرد میانسال از ارتفاع لوله گاز بیشتر بود.

زن میانسال زمانی که متوجه شد، ادعای خودکشی نیز از سوی بازپرس جنایی رد شد، این بار ادعا کرد همسرش با قرص خودکشی کرده است. او گفت: بعد از اینکه من قرص‌ها را خوردم نیمه هوش روی زمین افتادم و همسرم را دیدم که او نیز قرص‌هایی را که من خورده بودم، خورد و به سمت حمام رفت. بختیار بعد از بی‌هوش شدن من، فوت کرد و به زندگی‌اش پایان داد.

در حالی که اظهارات ضد و نقیض زن میانسال و ادعای وی در مورد مرگ همسرش یکی پس از دیگری رد می‌شد متخصصان پزشکی قانونی اعلام کردند که مرد میانسال بر اثر شکستگی گردن جان باخته است. بنابراین فرضیه قتل پررنگ‌تر شد و به همین دلیل بازپرس شعبه دوم دادسرای امور جنایی پایتخت، دستور بازداشت همسر بختیار را صادر کرد.
در ادامه بررسی‌ها تیم جنایی دو فرضیه را در مرگ بختیار مورد بررسی قرار داد؛ نخست اینکه زن میانسال با خوراندن قرص به همسرش او را بی‌هوش کرده و به قتل رسانده است. دومین فرضیه نیز این بود که با توجه به ضعیف بودن جثه زن میانسال او با همدستی شخص دیگری شوهرش را به قتل رسانده است.

بدین ترتیب با انتقال زن میانسال به اداره دهم پلیس آگاهی تهران تحقیقات برای رازگشایی از مرگ مرموز مرد میانسال به دستور بازپرس جنایی ادامه دارد.

Share