با حضور رستم قاسمی و شاهین مصطفی یف؛

آغاز احداث پل جاده‌ای آستارا-آستارا با هدف اتصال اتوبان باکو به رشت-قزوین

پل جاده‌ای آستارا-آستارا با هدف اتصال اتوبان باکو به رشت-قزوین و محور بزرگ‌ راهی ترانزیت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان احداث می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی، شاهین مصطفی یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان، سید عباس موسوی و جمعی از مقامات ارشد دو کشور عصر امروز عملیات اجرایی ساخت پل جاده ای آستارا_ آستارا بر روی رودخانه مرزی آستارا چای آغاز شد.

 «رستم قاسمی» عصر امروز از آغاز عملیات اجرایی پل جاده ای آستارا_ آستارا خبر داد و افزود: پل مذکور برای ایران و آذربایجان و فدراسیون روسیه اهمیت ویژه‌ای دارد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پل جاده‌ای آستارا_ آستارا بر روی رودخانه آستارا چای ساخته می شود، افزود: تمام تلاش ما بر این است که پلی که احداث می شود به صورت مشترک ساخته شود‌.

وی با اشاره به اینکه این پل با هزینه ایران و آذربایجان احداث می شود، تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته با اتمام این پل مسیر ترانزیت بین ایران و جمهوری آذربایجان هموار می شود.

قاسمی، توسعه ترانزیت ایران آذربایجان را از دیگر اهداف ساخت این پل برشمرد و گفت: پل جدید در مجاورت پل راه آهن احداث و به آذربایجان وصل می شود.

پل جاده‌ای آستارا-آستارا با هدف اتصال اتوبان باکو به رشت-قزوین و محور بزرگ‌ راهی ترانزیت بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان احداث می شود.

این پل به طول ۸۹ متر و عرض ۳۰/۶۰ متر در مدت زمان ۱۸ ماه ساخته می شود.

گفتنی است، حضور وزیر راه و شهرسازی در بندر مرزی آستارا در آستانه سفر رئیس جمهور و هیأت‌دولت به استان گیلان صورت‌گرفت.

طبق پیش‌بینی‌های صورت‌گرفته، همزمان با سفر رئیس‌جمهور به استان گیلان، سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان دولت سیزدهم به عنوان نماینده ویژه رئیس‌جمهور به شهرستان آستارا سفر می کند.

Share