در مجمع عمومی سالیانه و انتخاباتی هیات فوتبال گیلان عنوان شد؛

گیلان پایه گذار فوتبال ساحلی در کشور است | انتقاد بخشی از نحوه قضاوت بعضی از داوران

رییس هیات فوتبال استان گیلان می گوید این استان با داشتن قدمت و استعداد از داشتن منابع مالی پایدار محروم است و با توجه به خصوصی بودن باشگاهها، آنان دچار مشکل هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قربانعلی الماس خاله در حاشیه مجمع عمومی سالیانه و انتخاباتی هیات فوتبال گیلان که در منطقه آزاد انزلی برگزار شد، ضمن خیرمقدم به حاضران به خصوص به مسولان فدراسیون فوتبال اظهار داشت: ما در فوتبال قدمت ۷۰ ساله داریم و در سال ۱۳۱۴ اولین دوره مسابقات گیلان برگزار شد.

قربانعلی الماس خاله افزود: خوشبختانه استعدادهای فراوان و سرشاری در این استان در رشته های فوتبال وجود دارد و ما جزء اولین ها در کشور هشتیم اما بدلیل عدم توزیع مناسب منابع مالی، دچار مشکل هستیم.

وی گفت: اساس فوتبال، باشگاهها هستند و در صورتی که باشگاهها دچار مشکل باشند، این مشکل به فوتبال رسوخ می کند و اساسی ترین مشکل ما، وضعیت اقتصادی است چون منابع مالی پایدار نداریم و از سوی دیگر فوتبال، صنعت و درآمدزا نیست.

رییس هیات فوتبال گیلان ادامه داد: با توجه به خصوصی بودن باشگاهها، آنان دچار مشکل هستند و به همین دلیل مدیران باشگاهها از هیاتها انتقاد می کنند اما کار هیاتها، کمک مالی نیست.

الماس خاله به پتانسیل فوتبال گیلان اشاره و خاطرنشان کرد: گیلان پایه گذار فوتبال ساحلی در کشور است و از سال ۸۲ تا ۸۴، سه دوره مسابقات فوتبال ساحلی کشور را در رودسر برگزار کردیم‌.

وی بیان کرد: این در حالی است که تا چند سال پیش، یک چهارم تیمهای ساحلی کشور را تیم های گیلانی تشکیل می دادند و تیم ساحلی بانوان ما نیز قهرمان کشور شد که این امر نشان می دهد پتانسیل وجود دارد اما بدلیل عدم سرمایه مناسب، دچار مشکل هستیم و انتظار ما این است که برای رفع مشکل باشگاهها که خصوصی هستند، نظام جامع باشگاه داری به مجلس ارایه شود تا از این طریق راههای کمک به باشگاهها مشخص شود.

رییس هیات فوتبال گیلان یادآور شد: ۴۷ تیم از گیلان در لیگهای مختلف کشور حضور دارند و ۱۲۵ تیم نیز در لیگهای برتر گیلان فعالیت دارند و با وجود آب و هوای مناسب و همچنین فاصله کم شهرها، می توانیم به خوبی در فوتبال کار کنیم و بطور حتم هزینه ها در گیلان نسبت به سایر استانها کمتر است و میتوان با حداقل هزینه، بیشترین بهره را برد.

الماس خاله در خاتمه اظهار کرد: از رییس فدراسیون خواهش داریم که یک مقدار همت کنند تا مشکلات تیمهای خصوصی که از منابع مالی مناسب برخوردار نیستند برطرف شود تا برای بخش خصوصی جهت سرمایه گذاری در امر فوتبال و باشگاه داری ، جاذبه ایجاد شود‌.

بخشی: گیلان در فوتبال کشور جایگاه ویژه ای دارد

مریم بخشی، مدیرکل ورزش و‌ جوانان گیلان در مجمع عمومی هیات فوتبال گیلان افزود: با این وجود از لحاظ زیرساختی شرایط مناسبی نداریم و ورزشگاههای فوتبال گیلان در شرایط بسیار بدی قرار داشتند و با استانداردها فاصله زیادی داشتند و از سوی دیگر بدلیل رطوبت زیاد، فرسودگی در اینجا زیاد است و به همین دلیل آسیب بیشتری به اماکن ورزشی وارد می شود.

وی گفت: هم اینک ورزشگاه های تالش، انزلی و آستارا آماده شدند اما با توجه به اینکه بازیها باید زیر نور برگزار شود، تا حدی با مشکل مواجه هستیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که از لحاظ تامین اعتبارات با مشکل همراه بودیم اما با این وجود و باتمام سختی ها، افتخار  داریم که تمام بازیهای نمایندگان گیلان در همین استان برگزار شد‌.

بخشی اضافه کرد: گرچه بخش دولتی نمی تواند در امور باشگاه داری ورود کند اما ما تا جایی که از دست ما بر می آمد به باشگاهها از طرق بخشی در ادامه گفت: مالکان باشگاه ها نیز با دل و جان کار میکنند و امیدواریم که آنان نیز حمایت شوند.

مدیرکل ورزش و جوانان با انتقاد از نحوه قضاوت بعضی از داوران اشاره کرد و گفت: متاسفانه داوری در بحث فوتبال مشکلاتی را ایجاد میکند چون با بک ناداوری، زحمات یکساله یک تیم به هدر میرود و امیدوارم که در این بخش نگاه ویژه ای شود و در دوران فدراسیون جدید توجه ویژه ای به داوری ها شود.

وی گفت: تیمهای ما جزء پرطرفدارترین تیمهای کشور هستند و با یک ناداوری، یک شهر به هم‌ریخته می شود و به همین دلیل وظیفه خود میدانیم که پیگیر این قضیه شویم.

بخشی در پایان گفت: با توجه به ماده ۸۸ در مورد خصوصی سازی و مزایده اماکن ورزشی، سعی داشتیم ورزشگاهها را از مزایده خارج کنیم ولی در مرکز استان با مشکل مواجه هستیم و درخواست داریم تا با هماهنگی با وزارت ورزش این امر تحقق یابد چون این مسئله برای ما چالشی شده و از سوی دیگر نگهداری و مرمت ورزشگاهها هزینه زیادی دارد و بخش خصوصی فقط درآمدزایی میکند و در نگهداری توجه چندانی ندارد و امیدوارم که این مشکل در استانها برطرف شود تا ورزشگاهها در مراکز استانها در اختیار هیات ها قرار گیرد.َ

Share