ایران به تربیت فرزندانی همانند شهید سلیمانی نیاز دارد

پناهیان: پیشرفت‌های مادی و ساختمان‌های آسمان خراش کشورهای منطقه بی ارزش است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با دسیسه شیاطین به تربیت فرزندان مقتدری همچون شهید سلیمانی نیاز دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان در آیین گرامیداشت مکتب حاج قاسم سلیمانی، اظهار داشت: قدرت حاج قاسم، بر گرفته از ایمان وی به اسلام و ارزش‌های انقلاب بود و مراکز آموزشی کشور باید در تربیت فرزندانی همانند این شهید بزرگوار تلاش کنند.

وی با اعلام اینکه روحیه مهربانانه سردار دل‌ها، از قدرت بی مثال وی ناشی می‌شد، افزود: اقتدار حاج قاسم به خاطر اقتدار مثال زدنی‌اش نزد مردم ایران و حامیان انقلاب در سرتاسر جهان محبوب بود و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران هم از قدرت این شهید والامقام هراس داشتند.

این استاد حوزه‌های علمیه گفت: شهید سلیمانی به‌واسطه قدرتش داشت در میان مردم محبوب بود و انسانی که دارای قدرت نباشد، نه تنها دچار ضعف می‌شود از نظر اخلاقی دچار تزلزل خواهد شد.

به گفته وی، مهربانی از موضع ضعف یک رذیلت اخلاقی است و مهربانی‌های شهید سلیمانی از موضع قدرت بود.

پناهیان با تاکید بر اینکه نمی‌توان فرهنگ و دین را در جهان بدون پشتوانه قدرت ماندگار کرد، افزود: در جهانی که سرتاسر توطئه و دشمنی با مسلمانان است، حتما باید مسلمان از مسیر قدرت برای مقابله با دشمنان وارد شوند.

وی گفت: پیشرفت‌های مادی و ساختمان‌های آسمان خراش که در کشورهای منطقه مشاهده می‌شود تکیه بر  قدرت‌های پوشالی غربی دارد و از این رو بی ارزش است و پشتوانه مردمی ندارد و محکوم به شکست هستند.

این استاد حوزه در بخش دیگر سخنان خود به محرومیت‌های قشم اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم عزم خود را برای محرومیت زدایی‌ها جزم کرده و امیدورایم مشکلات قشم هم در این دولت مرتفع شود.

به گفته او، جامعه باید در همه حوزه‌ها قوی باشد و بحث قدرت اقتصادی بسیار اهمیت دارد و مردم قشم با تشکیل تعاونی‌های مختلف می‌توانند اقتصاد شهرستان را تقویت نمایند.

پناهیان اظهار کرد: براساس فلسفه اسلام، قدرتمندی انسان‌ها آنان را در مقایسه با افراد ضعیف که از راه‌ای نادرست قصد رسیدن به قدرت دارند، متمایز می‌کند.

شایان ذکر است؛ آیین افتتاحیه دهه گرامیداشت مکتب حاج قاسم در قشم، با حضور شماری از مهمانان کشوری، امام جمعه شهرستان قشم، فرماندار و سایر مسئولان و با استقبال مردم ولایی قشم در مصلی امام علی(ع) قشم برگزار شد.

Share