استاندار مازندران تاکید کرد:

نقشه فنی برای اتصال راه آهن مازندران به گیلان در دستور کار قرار گیرد

سیدمحمود حسینی پور، گفت: بندر امیرآباد یکی از مهم ترین پایانه های صادراتی است که با فعال کردن ظرفیت های آن می توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم. ‎

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  جلسه کارگروه تسهیل توسعه صادرات استان با محوریت رفع موانع صادرات و تقویت پروژه های اجرایی بندر امیرآباد بویژه اتصال این بندر به روروریلی در آینده با حضور استاندار، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، مدیرکل بنادر و دریانوردی امیرآباد، فرماندار شهرستان بهشهر و مدیران ستادی استانداری و دستگاه های اجرایی مسئول در بندر امیرآباد برگزار شد.

سیدمحمود حسینی پور، در این جلسه با اشاره به این که مانع زدایی از صادرات استان، از مباحث اساسی و محوری برای شکوفایی اقتصادی است، افزود: رفع مسایل این بخش که از سوی صادرکنندگان مطرح شد، بخشی در گرو تصمیمات ملی و بخشی در گروه تصمیمات استانی است.

وی با بیان این که ظرفیت های زیرساختی مازندران مطلوب و قابل توجه است، گفت: بندر امیرآباد یکی از مهم ترین پایانه های صادراتی است که با فعال کردن ظرفیت های آن می توانیم بسیاری از مشکلات استان را حل کنیم.

استاندار مازندران با اعلام این که بندر امیرآباد از مراکز راهبردی صادراتی کشور است که باید نقش فعال‌تری در بخش تجارت خارجی ایفاء کند، گفت: با تمهیداتی که اندیشیده شده و بزودی اجرایی می‌شود، بندر امیرآباد به مسیر صادرات مرکبات مازندران تبدیل می‌شود.

حسینی پور، تصریح کرد: تقویت ارتباطات و تعاملات تجاری با کشورهای اوراسیا از برنامه های اقتصادی دولت است که بندرامیرآباد می تواند نقش موثری در این راستا ایفا کند.

استاندار، یادآور شد: نقش بندرامیرآّباد در تحقق رشد اقتصادی استان به عنوان هدف گذاری بودجه سال آینده تعیین کننده است. ارتقاء ظرفیت تولید و تنوع محصولات صادراتی و افزایش اشتغال در فرآیند توسعه ای این پایانه محقق می شود.

مقام عالی دولت در استان با بیان این که ۷۰ درصد از ظرفیت صادراتی بندرامیرآّباد غیرفعال است، گفت: باید مشوق های عملی که برانگیزاننده صادرکنندگان و محرک صادرات باشد، به این امر مهم اختصاص یابد و با حل برخی مشکلات و موانع گمرکی، روند صادرات شتاب یابد.

حسینی پور موضوع حمل و نقل را یک نیاز جدی برای توسعه صادرات دانست و اظهار داشت: مقرر شد مجوز حمل و نقل بین المللی اخذ و در این راستا اقدام لازم صورت گیرد.

استاندار با اشاره به این که تلاش داریم اتوبوس دریایی را در حوزه گردشگری راه اندازی کنیم، افزود: بندرامیرآباد برای ایجاد پایانه مسافری و تامین بودجه خرید تجهیزات با ورود سرمایه گذار بخش خصوصی اعلام آمادگی کرده است.

حسینی پور، با بیان این که نقشه فنی برای اتصال راه آهن مازندران به گیلان در دستور کار قرار گیرد، گفت: این اتصال ریلی به گیلان و سپس قزوین، می تواند گشایش های خوبی را برای تبادلات ریلی جهت جابجایی بار و مسافر در پی داشته باشد.

استاندار مازندران پیش از این جلسه، از اسکله ها و توان تجهیزاتی و منطقه ویزه اقتصادی بندرامیرآباد بازدید نمود.

Share