در منزل شهید حامد کوچک‌زاده

رونمایی از نشان تصویری هشتم دی‌ماه

رونمایی از نشان هشت دی در منزل شهید حامد کوچک‌زاده برگزار شد. این شهید مدافع حرم، از بانیان برپایی راهپیمایی هشتم دی‌ماه ۸۸ در گیلان بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سید رسول منفرد امروز در حاشیه رونمایی نشان هشت دی در منزل شهید حامد کوچک زاده در گفت‌وگو با فارس با اشاره به وقایع مهم گیلانیان در دو برهه تاریخی برای حفاظت و صیانت استقلال از  ایران اظهار کرد: تمام تلاش خود را به کار بستیم تا با توجه به وقایع تاریخی علاوه بر زندگی در جغرافیای گیلان، زندگی در تاریخ گیلان را نیز ثبت کنیم چرا که در تقویم سالانه دو مناسبت مهم تاریخی با بصیرت گیلانیان ثبت شده است.

 وی با اشاره به اینکه روز هشت دی ۱۳۸۸، مردم گیلان یک روز زودتر از بقیه در صیانت از هویت فرهنگی خود پیوند خود را با ولایت امضا کرده و شهید کوچک زاده از بانیان آن حماسه بود، گفت: ۸ دی سال ۱۳۲۹ نیز شصت‌هزار و به روایتی ۱۰ هزار نفر از گیلانیان در حمایت از ملی شدن صنعت نفت در میدان حاضر شدند، حضوری که بعدها مورد تجلیل چهره‌های ملی و مبارزان آزادی‌خواه تاریخ قرار گرفت.

 رئیس حوزه هنری گیلان با تاکید بر اینکه این دو واقعه در یک روز اتفاق افتاده و نشان دهنده منفعل نبودن مردم گیلان به مسائل مهم سیاسی و اقتصادی است، بیان کرد: در این دو واقعه مردم گیلان پیش قراول صیانت و حفاظت از هویت ملی و دینی شدند و از استقلال اقتصادی و سیاسی دفاع کردند.

منفرد با بیان اینکه طرح توسط هنرمندی به نام محمدرضارضانژاد رقم خورده که تلفیقی از مکان و زمان این دو حماسه در یک میدان رقم است، افزود: این دو واقعه مهم تاریخی نشان از این مهم است که  مردمان گیلان پرچمدار  صیانت از استقلال اقتصادی و سیاسی ایران در طول تاریخ بوده‌اند.

Share