عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری:

دلیل خاموشی فتنه‌ها حضور به موقع مردم بود|خون گیلانی‌ها قبل از تمام کشور به جوش آمد

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه دلیل خاموشی فتنه‌ها به دلیل حضور به موقع مردم بود، گفت: خون گیلانی‌ها قبل از تمام کشور به جوش آمد و در هشت دی ۸۸ در تقابل با این فتنه به پا خواستند، ۱۲ سال از آن ماجرا گذشته و باید این حرف‌ها و اجتماعات برای یادآوری مردم گفته شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله سید احمد خاتمی صبح امروز در اجتماع بزرگ گیلانیان در گرامیداشت حماسه ۹ دی در میدان شهدای ذهاب رشت با بیان اینکه برخی از مراسم ۹ دی فرار می‌کنند و هم‌فکر فتنه‌گران هستند و هدفشان براندازی نظام اسلامی است، اظهار کرد: امروز آن رسم غلط شکست و مسؤولان خدمتگزار مردم هستند.

وی با بیان اینکه بصیرت در هشت ماه فتنه منجر به ایجاد دو جبهه شد، گفت: ۱۲ سال از آن ماجرا گذشته و باید این حرف‌ها و اجتماعات برای یادآوری مردم گفته شود، جلودار آن دو جبهه آمریکا و رژیم صهیونیستی و گروهک‌های منفور ملت و سازمان جهنمی منافقین و سلطنت‌طلبان منفور و سیلی خورده‌های از ملت همه در یک جبهه قرار گرفته بودند و رمزشان نیز تقلب در انتخابات بود اما بعدها گفتند تقلبی در کار نبود و ین رمز اغتشاش بود.

امام جمعه موقت تهران اغتشاش را چراغ سبز به آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: بنده در آن عاشورا در تهران سخنرانی داشتم، عزاداران را می‌زدند، خانم‌های چادری که از مجلس عزا برمی‌گشتند را می‌زدند، مراسمات را بر هم زده بودند، گمان نمی‌کنم در تاریخ تهران چنین چیزی سابقه داشته باشد؛ اینکه شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه بدهند.

خاتمی با تأکید بر اینکه خون گیلانی‌ها قبل از تمام کشور به جوش آمد و در هشت دی ۸۸ در تقابل با این فتنه به پا خواستند، بیان کرد: جبهه دومی که هشت ماه خون جگر خوردند جبهه ولایی‌ها بود که از ابتدای فتنه شکل گرفته بود و مدارا کردند اما وقتی فتنه گران پا روی حق گذاشتند و هتک حرکمت اهل بیت(ع) را دیدند دست به حماسه زدند.

وی با اشاره به شعارهای مردم ولایی ایران در حماسه ۹ دی گفت: مردم در این حماسه دو شعار «حزب فقط حزب علی رهبر فقط سید علی»، «این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده» را به طور سراسری سر می‌دادند و در حمایت از ولایت برخواسته بوده و به میدان آمدند، بصیرت یعنی همین که در زمانی که نیاز است در حمایت از نظام اسلامی حضور به موقع داشته باشیم.

امام جمعه موقت تهران دلیل خاموشی فتنه‌ها را به دلیل حضور به موقع مردم دانست و افزود: روز بصیرت یعنی روز میثاق با ولایت، ما در این حادثه شهید و جانباز داشتیم، شهید همدانی گفته بودند که در فتنه ۸۸ حتی جانباز قطع نخاعی داشتیم.

خاتمی میثاق با ولایت را راه نجات ملت عنوان کرد و گفت: رهبر فرزانه انقلاب تنها رهبر نیستند بلکه نائب بر حق امام زمان (عج) هستند، پیام حماسه ۹ دی پیام بیعت با ولایتی است که عطر اهل بیت (ع) را دارد.

وی با تأکید بر اینکه تا آخرین قطره خونمان برای حمایت از نظام اسلامی و بیعت با رهبر انقلاب ایستاده‌ایم، تصریح کرد: به همه به ویژه جوانان می‌گویم که تلاش دشمن در رسانه‌های بیگانه این است که جوانان را از ولایت جدا کند و به فضل خدا نخواهد توانست.

عضو هیئت رئیسه خبرگان رهبری با بیان اینکه امیدواریم فرودگاه نهایی این انقلاب ظهور بقیه الله الاعظم باشد، افزود: روزی که بشر عصاره شر گردد، از بهر نجات بشر مهدی آید و به یمن ورود او ورق برگردد.

Share