معاون عمرانی استانداری گیلان:

خسارت ۸۰میلیارد تومانی وزش باد گرم به گیلان | ۷۰ درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به اینکه در صورت تکرار زلزله سال ۶۹ خسارت بیش از ۹۰ درصد کاهش می‌یابد، گفت: ۷۰ درصد خانه‌های روستایی گیلان مقاوم‌سازی شده‌اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار گیلان دیشب در گفتگوی ویژه خبری۲۰ گیلان با اشاره به وزش شدید باد گرم در شهر‌های غرب گیلان به ویژه آستارا، تالش و ماسال و ۲شهر شرقی لاهیجان و سیاهکل گفت: وزش شدید باد گرم ۸۰میلیارد تومان به زیرساختهای انرژی، سربندی منازل مسکونی، مغازه‌ها، گلخانه‌ها و واحد‌های پرورش دام و طیور خسارت وارد کرد.

عباس صابر گفت: براساس قانون مدیریت بحران، دولت پرداخت بخشی از خسارت‌ها را برعهده دارد و خسارت‌ها پس از جمع بندی به وزارت کشور اعلام و از محل مواد ۱۰و۱۲ قانون مدیریت بحران، کمک‌ها در این بخش انجام می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان با اشاره به میزان آمادگی این استان برای مقابله با بلایای طبیعی، گفت: ۳۳ مورد بلای طبیعی در کشورمان رخ می‌دهد که از این میزان حدود هفت مورد در گیلان وجود دارد و تمامی دستگاه‌های مرتبط نیز در راستای پیشگیری از خسارت‌های بالا فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در صورت تکرار زلزله سال ۶۹ گیلان، خسارات تا بالای ۹۰ درصد نیز کاهش می‌یابد، افزود: ۷۰ درصد خانه‌های روستایی مقاوم‌سازی شده‌اند؛ ضمن قبول کمبودها، پیشرفت‌های خوبی نیز داریم و مردم نباید در این باره نگران باشند.

صابر با بیان اینکه اعتبارات مربوط به آبخیز داری و منابع طبیعی به عنوان دو رکن اصلی مقابله با سیل و بلایای طبیعی کافی نیست، بیان کرد: تمامی دستگاه‌ها خطرات احتمالی را شناسایی کردند و پروژه‌ها را انجام می‌دهند اما علت کندی کار، کمبود اعتبارات این حوزه است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان ادامه داد: سال گذشته بیمه‌ای برای پوشش خسارات زمان حوادث در کل استان گیلان انتخاب شد که مورد استقبال بخش قابل توجهی از روستاییان استان قرار گرفت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات جهت هماهنگی و تبیین وظایف هر دستگاه در زمان وقوع حوادث و بلایای طبیعی تصریح کرد: هر دستگاهی در زمان وقوع حادثه وظیفه خود را می‌داند.

Share