نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه:

حاج قاسم در عین شجاعت، با تدبیر بود | وظیفه داریم تا زمان ظهور از جبهه مقاومت حمایت کنیم

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، با اشاره به ایثارگری حاج قاسم در بیانات رهبر انقلاب، عنوان کرد: رهبر انقلاب حاج قاسم را از تربیت شدگان مکتب امام خمینی(ره) دانستند، زیرا همواره در مقابل دشمنان ایستاد و اجازه نداد کوچکترین ناامنی برای کشور ایجاد شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی در مراسم بزرگداشت شهادت سردار سلیمانی که در مسجد جامع لنگرود برگزار شد، با اشاره به آیه «وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ أَمواتًا ۚ بَل أَحیاءٌ عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ»، اظهار کرد: حاج قاسم سلیمانی در زندگانی بعد از انقلابش سه نقش بزرگ را ایفا کرده که نخستین نقش به عنوان فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله کرمان بوده است.

وی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در دوران دفاع مقدس همواره در میدان بود، تصریح کرد: نقش دوم حاج قاسم فرا استانی بود و فرماندهی سپاه قدس جنوب شرق کشور مستقر در زاهدان را بر عهده داشت. در واقع حاج قاسم چندین استان را فرماندهی و امنیت منطقه را برقرار می کرد.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، بخش اعظم زندگانی حاج قاسم سلیمانی بعد از انقلاب را حضور در نیروی قدس سپاه دانست و گفت: شهید سلیمانی بیش از ۲۰ سال در نیروی قدس بود و لذا نقش فراکشوری داشت. ماموریت حاج قاسم در نیروی قدس سازماندهی نهضت های آزادی بخش جهان اسلام در منطقه بود تا مسیر صدور انقلاب هموار و زمینه ظهور فراهم شود.

حجت الاسلام رضایی، با بیان اینکه مقام معظم رهبری از اخلاص و صداقت حاج قاسم یاد فرمودند، عنوان کرد: عزت انسان در عبادت خداوند است و هرچقدر عبادت انسان بالاتر رود، عزت انسان بیشتر می شود و لذا عزت و بزرگی حاج قاسم به خاطر عبادتی است که از معنویت ایشان سرچشمه می گرفت و به فرموده رهبر انقلاب، شهادت حاج قاسم نیز از معنویت ایشان بود.

وی سردار سلیمانی را اهل جهاد دانست و خاطرنشان کرد: خداوند مجاهدان در راهش را هدایت می کند و حاج قاسم هدایت یافته الهی بود و همه کارهایش برای خدا و در مسیر خدا بود. با وجود دو دهه حضور در نیروی قدس سپاه، در دوران جنگ سوریه و عراق حاج قاسم را شناختیم، زیرا هرگز بنا بر مطرح کردن خودش را نداشت.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، با اشاره به ایثارگری حاج قاسم در بیانات رهبر انقلاب، عنوان کرد: رهبر انقلاب حاج قاسم را از تربیت شدگان مکتب امام خمینی(ره) دانستند، زیرا همواره در مقابل دشمنان ایستاد و اجازه نداد کوچکترین ناامنی برای کشور ایجاد شود. حاج قاسم برای دفاع از سوریه و حمایت از جبهه مقاومت وارد میدان مبارزه با داعش شد تا از کشور و انقلاب و ملت دفاع کند.

وی با بیان اینکه سردار سلیمانی همواره دغدغه مردم داشت، افزود: حاج قاسم ذوب در انقلاب بود و همه همت و توان خود را گذاشت تا حرف ولایت بر زمین نماند.

حجت الاسلام رضایی، حاج قاسم را یک مکتب دانست؛ نه فقط یک رزمنده و خاطرنشان کرد: حاج قاسم یک انقلابی به تمام معنا بود. دشمنان اسلام و انقلاب و در راس آن آمریکا و اسرائیل برای سوریه و عراق نقشه کشیدند تا بعد به ایران برسند، اما با تدبیر رهبری و مدیریت حاج قاسم، اجازه ندادیم این جنگ به ایران نزدیک شود.

نماینده ولی فقیه در نیروی هوافضای سپاه، با اشاره به تعبیر «برادر بسیار عزیز» رهبری برای حاج قاسم، عنوان کرد: حاج قاسم در عین شجاعت، با تدبیر بود و در همه صحنه ها از ولایت اطاعت می کرد. در واقع حاج قاسم به دستور رهبر انقلاب به تقویت جبهه مقاومت پرداخت و امروز سوریه و لبنان و عراق و فلسطین در مقابل دشمنان ایستادگی می کنند.

وی با بیان اینکه حاج قاسم همه نقشه های آمریکا در منطقه را خنثی کرد، گفت: امروز فلسطینیان در نوار غزه آنقدر مجهز به راکت و موشک هستند که اسرائیل را وادار به آتش بس کردند.

حجت الاسلام رضایی، ادای احترام نسبت به خانواده های شهدا را ویژگی بارز حاج قاسم دانست و متذکر شد: امروز وظیفه داریم تا زمان ظهور از جبهه مقاومت با همه وجود حمایت کنیم.

Share